کد خبر: 232141
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

جواد الله‌وردی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

باید قدردان کی‌روش باشیم/ گزینه‌ای در بین مربیان داخلی برای جانشینی کی‌روش نداریم/ فوتبال ایران با میوه‌ها درست نمی‌شود باید ریشه‌ای عمل کنیم

یک پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص تأثیر کی‌روش بر تیم ملی ایران گفت: «کی روش بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا را به تیم ملی دعوت می‌کند و تنها دلیل این موضوع این است که این بازیکنان با اصول حرفه‌ای فوتبال آشنا هستند. این برگ برنده کی‌روش است و اگر بتواند، هیچ بازیکنی از فوتبال باشگاهی ایران را به تیم ملی دعوت نمی‌کند. اما باید بدانیم که فوتبال ایران با میوه‌ها درست نمی‌شود بلکه فوتبال ایران باید از ریشه درست شود.»

باید قدردان کی‌روش باشیم/ گزینه‌ای در بین مربیان داخلی برای جانشینی کی‌روش نداریم/ فوتبال ایران با میوه‌ها درست نمی‌شود باید ریشه‌ای عمل کنیم
کد خبر: 232141
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد الله‌وردی پیشکسوت فوتبال ایران و سرخابی‌های پایتخت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره بازی اخیر تیم ملی فوتبال گفت: «به‌شخصه طرفدار اندیشه‌های کی روش هستم. اعتقاد دارم که اگر با طناب کی روش داخل چاه هم برویم سالم از چاه خارج می‌شود.»

وی افزود: «باید قدردان کی روش باشیم که در این شرایط فوتبالی کشور و با توجه به اینکه هنوز تکلیف قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران مشخص نشده، تیم ملی را تمرین می‌دهد و در یک بازی دوستانه هم به‌خوبی ظاهر می‌شود. فکر می‌کنم فوتبال ایران باید قدر این مربی گران‌قیمت را بداند.»

بازیکن پیشین سرخابی‌های پایتخت درباره تمدید قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال ایران گفت: «متأسفانه در فوتبال ایران بازیکنان خوبی مثل جهانبخش را داریم. داوران خوبی چون فغانی را داریم اما متأسفانه در بین مربیان ایرانی کسی را نداریم که بتواند جایگزین مناسبی برای کی‌روش باشد. درهرصورت روزی کی‌روش از فوتبال ایران خواهد رفت؛ اما مربی‌ای که می‌خواهیم جایگزین او کنیم باید در سطح فوتبال ایران باشد. هرچند که اعتقادی به این موضوع ندارم که باید حتماً بهترین مربی دنیا را برای تیم ملی ایران بیاوریم.»

الله‌ورودی در خصوص تأثیر کی‌روش بر تیم ملی ایران گفت: «کی روش بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا را به تیم ملی دعوت می‌کند و تنها دلیل این موضوع این است که این بازیکنان با اصول حرفه‌ای فوتبال آشنا هستند. این برگ برنده کی‌روش است و اگر بتواند، هیچ بازیکنی از فوتبال باشگاهی ایران را به تیم ملی دعوت نمی‌کند. اما باید بدانیم که فوتبال ایران با میوه‌ها درست نمی‌شود بلکه فوتبال ایران باید از ریشه درست شود.»

این بازیکن پیشین استقلال به تغییر در آکادمی باشگاه استقلال اشاره کرد و گفت: «متأسفانه ما به آکادمی‌های فوتبال اهمیت نمی‌دهیم. برای مثال آکادمی استقلال را نگاه کنید. افرادی را به این آکادمی آورده‌اند که هیچ‌کدامشان اطلاعی از فوتبال پایه و حتی خود فوتبال ندارند.»

وی ادامه داد: «آکادمی‌های بزرگ دنیا مثل آژاکس، بارسلونا و منچستر را نگاه کنید. آن‌ها کار حرفه‌ای انجام می‌دهند و نتیجه‌اش را هم می‌گیرند. فوتبال در همه جای دنیا به‌صورت اصولی تدریس می‌شود. باید بگویم که فوتبال ایران با کی روش نتیجه می‌گیرد، اما پیشرفت نمی‌کند.»

الله‌وردی افزود: «آکادمی جایی است که درس‌ها به شیوه علمی به افراد تعلیم داده می‌شود. در فوتبال پایه هم باید اصول ورزشی به‌صورت علمی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود. متأسفانه ما با این صحبت بیگانه هستیم و تمام درد فوتبال ایران همین است. اگر 10 مربی مثل کی‌روش هم به فوتبال ایران بیاید این فوتبال تغییری پیدا نمی‌کند؛ مگر اینکه این مربیان را در فوتبال پایه به کار بگیریم.»

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران نقش آموزش در فوتبال را بالا دانست و گفت: «باید تلاش کنیم کمیته آموزش را در فوتبال خودمان تقویت کنیم. این آموزش فقط شامل بازیکنان نمی‌شود، بلکه باید مدیران ورزشی، سرپرست‌های تیم‌ها، مربیان را هم آموزش بدهیم تا اینکه اتفاق‌های ناخوشایندی مثل اشتباه آقای حاجیلو در بازی استقلال برابر السد قطر تکرار نشود. در یک‌کلام باید بگویم که آموزش یگانه راه نجات فوتبال ایران است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها