مراسم خاکسپاری رسمی کوفی عنان فردا در غنا برگزار می‌شود

پیکر کوفی عنان دبیرکل فقید سازمان ملل از شهر ژنو به پایتخت غنا منتقل شده و قرار است روز پنجشنبه با حضور جمعی از تشییع کنندگان در پایتخت کشور غنا مراسم خاکسپاری رسمی او برگزار شود.

مراسم خاکسپاری رسمی کوفی عنان فردا در غنا برگزار می‌شود
کد خبر: 232152
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۴:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| پیکر کوفی عنان روز دوشنبه از خانه‌اش در سوئیس به منظور برگزاری مراسم تشییع رسمی و همین طور یک مراسم خاکسپاری خصوصی در روز پنجشنبه به شهر آکرا منتقل شد.

کوفی عنان که سابقا برنده جایزه صلح نوبل شده اولین دبیرکل سازمان ملل از حوزه جنوب صحرای آفریقا است و در تاریخ 18 اوت در سن 80 سالگی بعد از یک بیماری کوتاه مدت جان خود را از دست داد. تابوت او روز سه‌شنبه در حالی که در پرچم، قرمز، سبز و طلایی کشور غنا پوشیده شده و تحت حفاظت افسران نظامی بلندپایه قرار گرفته بود به محل موسوم به "مرکز کنفرانس بین‌المللی" در شهر آکرا منتقل شد. به همین مناسبت سرودهای مذهبی با گروه کر اجرا شده و یک سری رقص‌های سنتی نیز برگزار شد و مردم این فرصت را پیدا کردند که به او ادای احترام کنند.

اکثر کسانی که برای ادای احترام به پیکر کوفی عنان صف کشیده بودند لباس‌های مشکی و قرمزرنگ به نشانه عزاداری پوشیده بودند و از زیر پوسترهای بزرگ کوفی عنان و در ضمن به صدا درآمدن صدای طبل‌ها عبور کردند. قرار است فردا 13 سپتامبر مراسم خاکسپاری رسمی که سه روز به طول خواهد انجامید برای کوفی عنان برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها