حشمت‌الله فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

اعلام آمادگی ایران برای کمک‌های مستشاری به افغانستان جهت مقابله با داعش

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به دو نشست جداگانه با سفرای کشورهای آسیای میانه و سفیر افغانستان گفت که در این نشست به سفیر افغانستان اعلام شد که ایران برای کمک‌های مستشاری به این کشور جهت مقابله با داعش آمادگی دارد.

اعلام آمادگی ایران برای کمک‌های مستشاری به افغانستان جهت مقابله با داعش
کد خبر: 232159
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۵:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه امروز نشستی با سفیر افغانستان داشتم، اظهار داشت: ایران در بین کشورهای منطقه بالاترین مبادلات اقتصادی را با افغانستان دارد که صادرات ما به این کشور به دو میلیارد و 800 میلیون دلار می‌رسد. حتی پیش‌بینی شده این میزان به سه میلیارد دلار برسد. البته میزان واردات از افغانستان به حدود 50 میلیون دلار می‌رسد.

وی با اشاره به مباحث مربوطه درباره رفع مشکلات و برداشتن موانع بین دو کشور گفت: در نوسانات ارزی مشکلاتی برای دانشجویان افغان در ایران بوجود آمده که قرار شد کمیسیون هماهنگی‌هایی با وزارت علوم داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینکه نگرانی‌هایی بابت ناامنی از سوی افغانستان وجود دارد، توضیح داد: ناامنی واقعی از سوی داعش است که پدرخوانده و مادرخوانده‌های داعش در حال تقویت در افغانستان هستند. آن‌ها مردم شیعه و سنی را در پاکستان قتل عام می‌کنند.

وی افزود: در این نشست ضمن اعلام نگرانی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک‌های مستشاری به افغانستان اعلام شد. با توجه به اینکه ایران تجربه مقابله با داعش را دارد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: موضوع دیگر یکسری ناامنی‌هایی در حوزه اقتصادی است که قرار شد این موضوع نیز پیگیری شود.

نشست دیگر با چهار سفیر ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان بود که در این نشست ما برای رفع تنش‌زدایی در ترکمنستان و تاجیکستان اعلام آمادگی کردیم که موضوع سفرای این کشورها هم مثبت بود. همچنین بر لزوم همکاری پارلمان‌ها تأکید شد.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها