کد خبر: 232265
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

82 درصد حجم مخزن سد مروک خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه 82 درصد حجم مخزن سد مروک خالی است، گفت: سال آینده فقط رهاسازی حق آبه های زیست‌محیطی از این سد امکان‌پذیر است.

82 درصد حجم مخزن سد مروک خالی است
کد خبر: 232265
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا میرزایی در بازدید از سد مروک، اظهار کرد: به علت آبگیری سد کمال صالح استان مرکزی در 20 کیلومتری بالادست سد مروک و تأثیر خشک‌سالی‌های چند سال اخیر در خردادماه سال آبی جاری که پایان بارش‌ها بود، حدود 67 درصد از مخزن این سد خالی بود.

وی با بیان اینکه حجم موجود آب پشت سد مروک در حال حاضر معادل 19 و نیم میلیون مترمکعب است، بیان کرد: با توجه به خنک شدن دمای هوا و کاهش سطح تبخیر و برداشت بخشی از محصولات کشاورزی منطقه، رهاسازی آب را از 2.6 به 1.3 مترمکعب در ثانیه کاهش دادیم.

این مسئول با بیان این مطلب که حجم مخزن سد مروک معادل 105 میلیون مترمکعب است، افزود: حدود 82 درصد حجم مخزن سد مروک خالیست که با این وضعیت، حتی اگر در سال آبی 98-97 میزان بارش‌ها در منطقه هم در حد نرمال باشد، در سال آینده فقط رهاسازی حق‌آبه‌های زیست‌محیطی امکان‌پذیر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: کشاورزان منطقه حتما به هشدارهای سازمان هواشناسی، شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی که از ابتدای مهرماه اطلاع‌رسانی خواهد شد توجه داشته باشند و از کاشت محصولات آب‌دوست خودداری کرده و الگوی کشت را متناسب با ظرفیت‌های آبی منطقه که به آنها اعلام خواهد شد رعایت کنند تا متحمل خسارت نشوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها