کد خبر: 232291
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

محمدکاظمی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مخالفان حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل می‌خواهند دور کشور دیوار بکشند/ روحانی از تریبون سازمان ملل قانون‌شکنی آمریکا را به گوش همه جهان رساند

یک نماینده مجلس معتقد است کسانیکه مخالف حضور آقای روحانی در سازمان ملل هستند و به نوعی می‌خواهند ایشان از این فرصت استفاده نکنند بر این اعتقادند که ما دور کشور را دیوار بکشیم و نه ارتباطی با خارج از کشور داشته باشیم و نه از خارج ارتباطی را بپذیریم.

مخالفان حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل می‌خواهند دور کشور دیوار بکشند/ روحانی از تریبون سازمان ملل قانون‌شکنی آمریکا را به گوش همه جهان رساند
کد خبر: 232291
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدکاظمی نماینده ملایر و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر لزوم حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مطالبی که روحانی در سخنرانی خود بهتر است به آن اشاره کند، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که لازم است دنیا در جریان کامل آن قرار بگیرد قانون‌شکنی و عهدشکنی آمریکا و عمل برخلاف همه مسائل و موازین بین‌المللی است. بهترین تریبون که می‌توان از آن این قانون‌شکنی را به گوش همه جهان رساند، مجمع عمومی سازمان ملل است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مأموریت و تکلیف آقای روحانی در سفر به نیویورک این است که به لحاظ قانونی و استدلال حقوقی بتواند جا بیندازد که ترامپ از توافقنامه هسته‌ای که در واقع یک عهدنامه بین‌المللی محسوب می‌شود، خارج‌شده است. همچنین ایشان باید از سازمان ملل در جهت مقید کردن همه کشورها به آنچه در چارچوب مقررات و موازین بین‌المللی می‌پذیرند و عدم خروج از این چارچوب کمک بگیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید برخی مخالفان دولت بر عدم حضور روحانی در نشست سازمان ملل، گفت: ما در یک جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و مقام معظم رهبری هم‌ بارها تاکید فرمودند که به‌ جز اسرائیل باید با همه دنیا تعامل داشته باشیم و تعامل به این معنا است که وقتی فرصت دیدار با همه نماینده‌ها و روسای جمهور در یک مکان را داریم خواست‌ها و تمایلات خودمان را در چارچوب موازین بیان کنیم و این بهترین فرصت است.

کاظمی گفت: کسانیکه مخالف حضور آقای روحانی در سازمان ملل هستند و به‌نوعی می‌خواهند ایشان از این فرصت استفاده نکنند بر این اعتقادند که ما دور کشور را دیوار بکشیم و نه ارتباطی با خارج از کشور داشته باشیم و نه از خارج ارتباطی را بپذیریم. من معتقدم بسیار ضروری است که آقای روحانی به سازمان ملل برود و حتماً مسائل و سیاست‌های نظام را بیان کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها