کد خبر: 232364
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۴:۰۰
| |

معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت:

نرخ‌گذاری حج امسال با حداقل قیمت انجام شد

معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را مدنظر قرار داد تا قیمت حج 97 تفاوت محسوسی با سال 96 نداشته باشد و نرخ‌گذاری با حداقل قیمت انجام شود.

نرخ‌گذاری حج امسال با حداقل قیمت انجام شد
کد خبر: 232364
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد آزاد معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت با اشاره به تشکیل کمیته‌های آسیب‌شناسی برای یافتن راهکارهای بهتر و دقیق‌تر و رفع ایرادات در حوزه حج اظهار کرد: این کمیته‌ها در تمامی بخش‌های مرتبط با حج از جمله حمل و نقل، اسکان، تغذیه، تدارکات، بهداشت و درمان و ... تشکیل شد و نتایج پس از استخراج و نهایی شدن مورد توجه جدی قرار گرفت.

به گفته معاون منابع انسانی سازمان حج و زیارت سیاستگذاری حج امسال بعد از این آسیب‌شناسی‌ها انجام شد و چارت تشکیلاتی مربوط به کاروان‌ها و آموزش‌ها به سرعت تشکیل شد و بعد از آزمون‌های مربوطه‌، امور مرتبط با حج 97 بدون وقفه پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه درتوافقنامه حج 97 حفظ کرامت، امنیت و سلامت زائران از جمله راهبردهای اصلی سازمان حج و زیارت بوده است ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ازنخستین کشورهایی بود که در سال گذشته برای مذاکرات حج 97 عازم عربستان سعودی شد و خوشبختانه توافقنامه حج امسال بر همان مبنای حفظ کرامت، امنیت و سلامت حجاج کشورمان میان طرفین منعقد شد.

آزاد به پیگیری های صورت گرفته در بخش های مختلف بعد از امضای توافقنامه و کارهای مرتبط با آن اشاره کرد وتلاش دست اندرکاران حج برای افزایش نیافتن هزینه های حجاج سال 97 نسبت به سال 96 را یادآور شد و افزود: تلاش شد تا نرخ گذاری برای زائران حج امسال با حداقل قیمت باشد البته تسهیلات لازم نیز برای حجاج عزیز در نظر گرفته شد.

آزاد توضیح داد: کمترین قیمت کاروان ها 13 میلیون و 500 هزار تومان و بالاترین قیمت 18 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد؛ البته قیمت های ذکر شده نیز با توجه به کیفیت هتل های محل اسکان زائران تعیین شد.

وی افزود: به غیر از سود متعلق به اصل واریزی حجاج هنگام ثبت نام در بانک در 12 سال قبل و هدیه یک میلیون و 400 هزار تومانی بانک ملی، زائران باید مابه التفاوت را بر اساس نوع کاروان انتخابی، در دو مرحله (بخش اول بهمن و اسفند 96 و بخش دوم اواخر اردیبهشت 97) پرداخت می‌کردند.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت توضیح داد: سعی شد که در هزینه های جاری صرفه جویی صورت گیرد تا هزینه اضافی به زائران تحمیل نشود و این برنامه ریزی به گونه ای بود که قیمت با حج 96 تفاوت چندانی نداشت.

آزاد در خصوص موضوع تامین ارز حج 97 نیز گفت: دی ماه سال 96 اقدامات لازم را برای تامین ارز انجام دادیم و مبلغ ریالی را به حساب بانک مرکزی واریز کردیم و به همین دلیل ارز مورد نیاز حجاج به قیمت 3 هزار و 900 تومان تامین شد.

وی درباره هزینه های تمام شده برای زائران حج 97 هم گفت: در ارتباط با اسکان زائران که بیشترین هزینه حج را به خود اختصاص می دهد، هنگام عقد قرارداد و نرخ گذاری به گونه ای عمل شد که هزینه تمام شده به حداقل برسد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تمام برنامه ها فصل به فصل براساس زمانبندی انجام شد و هیچ تاخیری دربرنامه نداشتیم، گفت: درچارچوب برنامه تلاش شد بهترین پوشش بیمه ای را برای زائران فراهم آوریم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم نیز به حمل و نقل زائران بازمی گردد که امسال نیمی از پروازها از طریق هواپیمایی سعودی و نیمی دیگر از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مذاکرات با موسسه مطوفی برای خیمه های عرفات و منا و ارائه سایر خدمات به موقع انجام گرفت؛ مذاکرات لازم برای حمل و نقل درون شهری و ترددی نیز به خوبی و با برنامه‌ریزی کامل اجرایی شد.

آزاد افزود: درکل تمامی امور حج تمتع 97 نسبت به سال قبل، روان تر و مناسب تر اجرا شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت درباره موضوع بازارگردی اظهار کرد: امسال تمهیداتی مانند فروشگاهها و بازارهای استانی برای خرید زائران، خرید به صورت اینترنتی از سامانه های فروش کالا و خدمات و ... طراحی شد که زائران عزیز کالای ایرانی را به عنوان سوغات در داخل کشور خریداری کنند که این موضوع نیز نیازمند آسیب شناسی و کارهای فرهنگی است.

آزاد همچنین به موضوع شهدای منا و مسجد الحرام اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز در مذاکرات طرفین برای امضای توافقنامه حج 97 بررسی شد ویکی از بندهای اساسی آن بعد از حفظ کرامت، امنیت و سلامت حجاج، مربوط به احقاق حقوق حقه شهدای منا و مسجد الحرام بود.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان حج و زیارت اضافه کرد: امسال تقریبا تمام کارهای مربوط به ثبت نام، اعزام ها و ... به صورت الکترونیکی انجام گرفت که بسیار موفقیت‌آمیز و تاثیرگذار بوده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها