عرضه بورسی محصولات آهنی، از سوءاستفاده صادراتی کاست

رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد گفت: الزام تولیدکنندگان به عرضه سه چهارم کالاهای ساخته شده از آهن در بورس، امکان سوء استفاده صادراتی را به حداقل رسانده است.

عرضه بورسی محصولات آهنی، از سوءاستفاده صادراتی کاست
کد خبر: 232431
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۳ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد آزاد گفت: از حدود چهار سال پیش تاکنون واردات آهن در کشور به صفر رسیده و همه آنچه که اکنون مصرف می شود تولید داخلی است.
به گفته این مقام صنفی، امروز بهترین انواع آهن و میلگرد با استانداردهای بالا در کشور تولید می شود که به مراتب با کیفیت تر از محصولات مشابه خارجی است.


وی خاطرنشان ساخت: پارسال صادرات زنجیره فولاد به بیش از 9 میلیون تن رسید و امسال نیز دولت به تولیدکنندگان فولاد اجازه داده تا ارز حاصل از صادرات را در بازار ثانویه به فروش برسانند که به نفع تولیدکنندگان بوده و در راستای تقویت تولید کشور است.


آزاد یادآور شد: از آنجایی که تولیدکنندگان موظفند در مقابل شمش خامی که تحویل می گیرند، 75 درصد کالای تولید شان را در بورس عرضه کرده و بقیه آن را در صورت تمایل صادر کنند، بر این اساس صادرات بیش از حد مجاز میسر نیست.


وی ادامه داد: بورس کالا آمار مربوطه را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می دهد و در صورتی که واحد تولیدی به تعهدات خود عمل کرده باشد، اجازه صادرات می یابد.


مجموع صادرات کل محصولات فولادی در چهار ماه ابتدایی امسال به 898 هزار تن رسید که نسبت به رقم 414 هزار تن عملکرد چهارماه آغازین سال 96 رشد 117 درصدی نشان می دهد.


بیشترین صادرات در دوره این گزارش در بخش محصولات فولادی به ترتیب ورق گرم، میلگرد و تیرآهن بود که 342، 402 و 66 هزار تن به بازارهای هدف انتقال یافت.


بررسی آمار محصولات فولادی وارداتی در چهار ماهه نخست امسال نشان دهنده کاهش 51 درصدی در این زمینه است و به میزان 370 هزار تن بود، درحالی که مدت مشابه پارسال 761 هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها