وزرای خارجه کشورهای عضو برجام 2 مهر در نیویورک دیدار می‌کنند

وزرای خارجه کشورهای عضو برجام قرار است دوم مهر ماه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره حفظ توافق هسته‌ای با هم دیدار و گفتگو کنند.

وزرای خارجه کشورهای عضو برجام 2 مهر در نیویورک دیدار می‌کنند
کد خبر: 232438
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۳ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اعضای برجام روز دوشنبه دوم مهرماه نشستی را در سطح وزرا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواهند داشت.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور خواهد یافت.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که طرفهای برجام قرار است در خصوص نحوه حفظ توافق هسته‌ای، پس از خروج آمریکا از آن و اعمال مجدد تحریم‌ها گفتگو کنند.

رئیس جمهور آمریکا 8 ماه می (18 اردیبهشت) از برجام خارج شد و اعلام کرد که مجددا تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهد کرد. یک دور از تحریم‌های یکجانبه آمریکا در مرداد ماه بازگشت و قرار است دور جدیدی هم در آبان ماه اعمال شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای روسیه پیشتر در گفتگو باخبرگزاری تسنیم در خصوص میزان امیدواری‌اش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و اعضای باقیمانده برجام در خصوص ادامه اجرای این توافق گفت: «ما برنامه زمانی خیلی فشرده‌ای داریم که تا ماه نوامبر، کم و بیش حدود یکماه و نیم است. اما به شدت اطمینان دارم که ما قادر خواهیم بود در این بازه زمانی به نتیجه برسیم. بنابراین، برجام خوشبختانه توسط همه اعضای باقیمانده به طور مستمر اجرا خواهد شد که شامل انتفاع ایران از ابعاد اقتصادی و مالی توافق خواهد بود.»

وی در خصوص درخواست برخی کشورها از جمله روسیه و آلمان برای ایجاد سامانه پرداخت مالی به موازات سوئیفت، گفت: «از هر تلاشی برای بروزرسانی سوئیفت به نحوی که جزء ساده شده ساختار مالی دنیا نباشد و به راحتی بنا به تمایلات سیاسی یک کشور یا کشوری دیگر تغییر نکند، استقبال می‌کنیم.»

ریابکوف افزود: «من فکر می‌کنم که فهم در خصوص ضرورت مصون سازی خود در مقابل خطرات سیاسی که از سوی آمریکا وجود دارد، در جاهای دیگر، از جمله اروپا نیز رو به افزایش و رشد است.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها