حشمت‌الله فلاحت‌پیشه:

ترکیه 22 رایزن اقتصادی در عراق دارد ایران یک رایزن!

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «رشد سرمایه‌گذاری ترکیه در عراق نسبت به ایران پیشی گرفته است»، گفت: ترکیه در عراق 22 رایزن اقتصادی دارد که در مقابل ایران تنها یک رایزن اقتصادی را در عراق دارد. موضوع رایزن‌های اقتصادی را ما در کمیسیون امنیت ملی به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

ترکیه 22 رایزن اقتصادی در عراق دارد ایران یک رایزن!
کد خبر: 232500
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت پیشه اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم، رایزن‌های اقتصادی در سفارتخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند که این افراد باید سابقه، تحصیلات و تجربیات مرتبط با موضوع اقتصادی و بازرگانی را داشته باشند. در چنین شرایطی برخی از فعالان اقتصادی از انتخاب این افراد در برخی از کشورها ناراضی هستند. بخصوص کشورهایی که تعامل ما با آن‌ها خوب است.

وی افزود: در این رابطه قرار شد که کمیته روابط خارجی کمیسیون، این موضوع را مورد بررسی قرار داده و جلساتی را با رایزن‌های اقتصادی برگزار کنند تا توجه ویژه‌ای به این بحث صورت گیرد. ما همچنین حاضریم در این رابطه نظر کمیسیون‌های دیگر را هم داشته باشیم.

این نماینده مجلس با ارائه مثالی گفت: ترکیه 22 رایزن اقتصادی در عراق دارد که در مقابل ایران تنها یک رایزن اقتصادی دارد. این اتفاق باعث شده که ترکیه در سالیان اخیر در بحث مبادلات اقتصادی با عراق پیشی گرفته و حتی گفته شده رشد سرمایه‌گذاری ترکیه در عراق بیشتر از ایران است. بخشی از این دلیل به وجود 22 رایزن اقتصادی ترکیه در عراق برمی‌گردد.

فلاحت‌پیشه در پایان تاکید کرد که این موضوع را کمیسیون امنیت ملی را مورد پیگیری جدی قرار خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها