کد خبر: 232521
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

گواردیولا:

مربی تیم ملی اسپانیا نمی‌شوم

پپ گواردیولا اعلام کرده رویای او این است که روزی سرمربی یک تیم ملی شود ولی به گفته‌ی او بعید است این تیم ملی، اسپانیا باشد.

مربی تیم ملی اسپانیا نمی‌شوم
کد خبر: 232521
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سرمربی منچسترسیتی به عنوان فوتبالیست 47 بار پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرده و به عنوان کاپیتان تیم ملی کشورش در المپیک 1992 بارسلونا مدال طلا را بدست آورده. او پس از آن به مربی‌گری رو آورده و به یکی از موفق‌ترین مربیان باشگاهی دنیا تبدیل شده. گواردیولا در دوران هدایت باشگاه‌های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی، 27 جام بدست آورده.


گواردیولای 47ساله که تابستان امسال بر سر تمدید قرارداد خود با باشگاه سیتی به توافق رسیده تا سال 2021 هدایت این تیم را به عهده خواهد داشت ولی در بلندمدت هدایت یک تیم ملی در تورنمنتی بزرگ برای او جذابیتهای خاصی دارد. اما وقتی در جریان کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی سیتی و فولهام از گواردیولا پرسیده شد که ممکن است او روزی سکان هدایت اسپانیا را بدست گیرد، پپ این ادعا را رد کرده و گفت:" فکر نکنم چنین اتفاقی بیفتد".

گواردیولا درباره‌ی علت این انکار چیزی نگفت ولی او قبلاً به صراحت به این نکته اشاره کرده که با افتخار خود را کاتالان می‌داند. فصل گذشته زمانی که پپ در حمایت از سیاستمداران زندانی کاتالان یک ربان زرد به بازو بست از طرف فدراسیون فوتبال انگلیس جریمه شد.


گواردیولا که در طول تابستان امسال خبرهایی درباره‌ی سرمربی‌گری‌اش در تیم ملی آرژانتین منتشر شده بود، در صحبتی کلی درباره‌ی مربی‌گری در تیمهای ملی گفت:" همه‌ی ما در طول زندگی‌مان رویاهایی داریم درباره‌ی کارهایی که دوست داریم در آینده انجام بدهیم ولی معنی‌اش این نیست که آن رویاها حتماً به واقعیت تبدیل می‌شود".


گواردیولا در ادامه گفت:" من دوست دارم با یک تیم ملی در جام جهانی و جام ملتهای اروپا شرکت کنم. دوست دارم آن شرایط را تجربه کنم. وقتی جام جهانی را می‌بینم خیلی دلم می‌خواهد من هم آنجا باشم. چون فوتبالیست که بودم فقط یک بار فرصت پیدا کردم که جام جهانی را تجربه کنم. این اتفاق ممکن است تا هشت سال دیگر، دوازده سال یا حتی چهارده سال دیگر بیفتد. این رویایی است که من به عنوان یک مربی و یک انسان در سر دارم. رویایی که شاید به واقعیت بپیوندد و شاید هرگز عملی نشود".

منبع: ورزش سه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها