ارزهای ملی محور مبادلات روسیه و هند می‌شود

معاون نخست وزیر روسیه درباره استفاده از ارزهای ملی گفت: هند و روسیه علاقمند به افزایش همکاری های خود با استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب ها هستند.

ارزهای ملی محور مبادلات روسیه و هند می‌شود
کد خبر: 232557
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۰:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| روسیه و هند علاقمند به افزایش همکاری های خود در حوزه اقتصادی با تمرکزی بر روی ارزهای ملی به جای دلار هستند. در همین حال «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه در دیدار خود با «سوشما سوآراج» وزیر امور خارجه هند در مسکو گفت: در سال های اخیر تجارت 2 جانبه از نرخ رشد پایداری برخوردار شده و امیدوارم که در سال های آینده سطح تجارت روسیه و هند به 30 میلیارد دلار برسد.

البته معاون نخست وزیر روسیه رسیدن به سطح تجارت 30 میلیارد دلاری با هند را در مقایسه با 100 میلیارد دلار تجارت با چین رقم ناچیزی شمرد. وی تصریح کرد:‌دو کشور علاقمند به افزایش سهم روبل و روپیه در تسویه حساب های دوجانبه هستند؛ ضمن اینکه توسعه تسویه حساب ها به ارزهای ملی برنامه ریزی شده است و امروز سهم تسویه حساب ها به روبل برای صادرات 20 درصد و این رقم برای واردات در حدود 21 درصد است.

همچنین «سوآراج» در بیانیه ای بعداز دیدار خود با معاون نخست وزیر روسیه گفت: هند و روسیه شراکت استراتژیک ویژه و سودمندی دارند. این شراکت در طول سال ها مستحکم شده و در حوزه های وسیعی است. هند پایبند به اهمیت روابط خود با روسیه است.

در حال حاضر، هند به عنوان یک از بزرگ ترین خریداران اسلحه روسیه است و قرارداد خرید 65 میلیارد دلار را با این کشور را امضاء کرده و قصد دارد در سال جاری میلادی هم 4 میلیارد دلار دیگر سلاح خریداری کند. بر پایه این گزارش، 2 کشور در حال ارتقاء صنعت گردشگری خود هستند و فرصت های همکاری مشترک در برخی از پروژه ها در کشورهای یکدیگر را بررسی می کنند.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها