کد خبر: 232558
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان خبر داد:

کشف 21 انبار احتکار کالا با ارزش میلیاردی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از کشف 21 انبار بزرگ احتکار کالا با ارزش میلیاردها تومان در اصفهان خبرداد.

کشف 21 انبار احتکار کالا با ارزش میلیاردی
کد خبر: 232558
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا صالحی درباره آخرین کشفیات کالاهای احتکار شده در اصفهان اظهار داشت: طی مدت‌ اخیر 4 انبار بزرگ احتکار آهن و میلگرد، 4 انبار لوازم خانگی، 6 انبار مواداولیه نخ، 2 انبار روغن موتور خودرو، 2 انبار لوازم یدکی حبوبات و یک انبار برنج در اصفهان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به کشف دو انبار احتکار روغن موتور خودرو در شهر اصفهان، افزود: علاوه بر کشف این دو انبار، انبار لوازم موبایل، انبار تسمه و لوازم یدکی خودرو نیز کشف شد که در مجموع ارزش کالاهای کشف شده همه این انبارها، 6 میلیارد تومان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان پیرامون اینکه طبق آمار سازمان تعزیزات حکومتی کشور اصفهان در احتکار آهن و میلگرد در رده دوم استانی بیشترین تخلفات را داشته است، بیان کرد: در آخرین بازرسی‌ها در اواخر مرداد ماه انبار 196 هزار تنی میلگرد و تیرآهن در اطراف اصفهان و دور از شهر کشف شد که در آن بیش از 7 هزار میلیارد ریال میلگرد و تیرآهن کشف و ضبط شده بود که طی روزهای اخیر تعداد احتکار این نوع کالا به چهار انبار رسیده است.

وی درباره اینکه کالاهای کشف شده آهن و میلگرد برای کاهش قیمت‌ها در بازار اصفهان عرضه خواهد شد، گفت: تمام این اقلام کشف شده به قیمت کارشناسی شده برای مصرف کنندگان و جامعه هدف از طرف شعبه تعزیرات حکومتی اصفهان صادر خواهد شد. براساس اقدام این افراد محتکر در انباشت این کالاها که موجب نابسامانی در سطح عرضه و قیمت این کالا برای جامعه مصرف کنندگان شده است علیه وی اعمال قانون و تعزیر می‌شود.

وی اظهار داشت: اوایل مرداد ماه سه انبار لاستیک خودرو و سه انبار لوازم خانگی در داخل شهر اصفهان که اقدام به احتکار کرده بودند کشف شد که طی آخرین بازرسی‌ها یک انبار بزرگ لوازم خانگی دیگر هم کشف و ضبط شده که تعداد آنها به چهار انبار رسیده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در خصوص امتناع فروشندگان لوازم خانگی از فروش کالا، افزود: بعضی از واحدها از عرضه لوازم خانگی امتناع می‌کردند اما پس از برخورد با چند تن از متخلفان وضعیت بازار بهتر شده و از جهت عرضه با مشکلی مواجه نیستیم. پرونده احتکارهای بزرگ با قید فوریت طی کمتر از 48 ساعت رسیدگی شده و با هماهنگ سازمان صنعت، معدن و تجارت دستور توزیع به قیمت کارشناسی صادر شده و پس از بررسی میزان جریمه هم تعیین می‌شود.

صالحی با بیان اینکه برخورد تعزیرات برابر مقررات بوده و در شرایط فعلی شدیدترین مجازات ممکن برای محتکران در نظر گرفته می‌شود، گفت: شاید مردم از همه اقدامات و برخوردها مطلع نشوند اما بین متخلفان تأثیر بازدارنده بسیاری دارد.

وی درباره اینکه کالاهای کشف شده از انبارهای احتکار در اصفهان چگونه با بازار عرضه خواهد شد، اظهار داشت: براساس نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت دستورات کالاهای احتکار بلافاصله پس از کشف صادر شده و با تعیین قیمت‌های واقعی در بازار عرضه می‌شوند. به عنوان مثال طی روزهای اخیر انبار بزرگ لوازم خانگی پس از کشف و ضبط به نرخ ارز 4200 تومان در بازار توزیع شده است.

وی پیرامون اینکه توزیع و عرضه کالاهای احتکار کشف شده در بازار تاثیری در کاهش قیمت‌ها دارد، افزود: عرضه این نوع کالاها با نرخ ارز 4200 تومان در بازار نه تنها در کاهش نرخ‌های غیرواقعی بسیار تاثیرگذار است بلکه بخشی از نیازهای واقعی مردم هم تامین می‌شود و از سوی دیگر کسی اجازه احتکار کالا به خودش نمی‌دهد و حاشیه امنیت محتکران از بین می‌رود و اقلام احتکاری آنها برای تنظیم و ساماندهی وارد بازار می‌شود.

صالحی درباره اینکه طی ماه‌ها و روزهای اخیر قیمت تمام کالاها به ویژه اقلام اساسی مردم دستخوش گرانی‌های سرسام‌آوری شده است، اظهار داشت: بخشی از گرانی‌ها به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز است و بخش دیگر فضای روانی حاکم بر بازار بوده که سبب شده مردم مازاد بر نیازهای واقعی خود اجناس را خریداری کنند و از سوی عدم عرضه کالا توسط واحدهای صنفی مزید بر علت تمام گرانی‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری با وجود مشکلات فعلی تشدید بازرسی‌ها در اصفهان افزایش داشته است، افزود: طی 2 ماه اخیر با ملتهب شدن بازار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، سپاه و تشکیلات دستگاه‌های امنیتی بازرسی‌ها بی‌حد و حصر در بازار شهر اصفهان انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان بیان کرد: عملکرد سازمان‌ تعزیزات و دیگر دستگاه‌ها با متخلفان و کسانی که در بازار نابسامانی ایجاد کنند بسیار قاطع است و نه تنها با محتکران تحت عنوان محتکر برخورد می‌شود بلکه آنها اخلال‌گران نظام در اقتصاد جامعه شناخته خواهند شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها