رهایی دختر ایزدی از چنگ داعش

دفتر نجات ایزدی‌های ربوده شده در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که یک دختر ایزدی از چنگ گروه تروریستی داعش از داخل اراضی سوریه آزاد شده است.

رهایی دختر ایزدی از چنگ داعش
کد خبر: 232565
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین قایدی، رئیس دفتر ایزدی‌های ربوده شده تصریح کرد که یک دختر جوان ایزدی 18 ساله از داخل یکی از مناطق سوریه از چنگ اعضای داعش آزاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، قایدی در ادامه افزود: این دختر جوان از اهالی روستای "الوردیه" واقع در غرب شهرستان "سنجار" در غرب موصل است.

وی همچنین گفت: دفتر نجات ربوده شدگان اقدام به آماده‌سازی یکی از تیپ‌های فعال برای رفتن به مکان تعیین شده جهت آزادی این دختر کرد و تمام اقدامات امنیتی اتخاذ شد و از زمان افتتاح این دفتر تاکنون 3321 ایزدی‌ ربوده شده از چنگ داعش نجات یافته‌اند.

قایدی خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود همچنان بیش از سه هزار ایزدی توسط داعش ربوده شده‌اند و این دفتر به خانواده قربانیان متعهد شده که فعالیت خود را تا آزادی بقیه ربوده شدگان ادامه دهد.

دفتر نجات ربوده‌شدگان ایزدی بدون اشاره به نام این منطقه سوریه که دختر ایزدی از آن نجات یافته گفت: این منطقه همچنان تحت سیطره داعش است و در آن شماری از زنان ایزدی‌ آزاد شده وجود داد که بنا به مسائل امنیتی نام آن‌ها را نمی‌توان ذکر کرد.

منابع ایزدی اعلام کردند: سه دختر جوان ایزدی دیگر طی روزها و ساعات گذشته از چنگ داعش آزاد شدند که آن‌ها از اهالی روستای "الوردیه، کوجو و خانصور" هستند که تقریبا پس از چهار سال شکنجه و آزار جنسی آزاد شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها