کد خبر: 232622
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

عربستان 400 بمب لیزری هدایت شونده از اسپانیا خریداری کرد

سخنگوی دولت اسپانیا با بیان اینکه مادرید 400 بمب به عربستان فروخته، مدعی شد از این مهمات علیه غیرنظامیان یمنی استفاده نخواهد شد.

عربستان 400 بمب لیزری هدایت شونده از اسپانیا خریداری کرد
کد خبر: 232622
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ایزابل سلا، سخنگوی دولت اسپانیا گفت: دولت مادرید اطلاع دارد آنچه می‌فروشد بمب‌های لیزری هدایت شونده است و بنابراین مرتکب اشتباه نمی‌شود و یمنی‌ها را نمی‌کشد.

به گزارش یورو نیوز، با این حال سخنگوی دولت اسپانیا گفت در این قرارداد فروش مشخص نشده است که آیا از آنها برای بمباران یمن استفاده می‌شود یا خیر.

او مدعی شد: به دلیل ماهیت بمب‌های لیزری هدایت شونده، اینطور به نظر نمی‌رسد که آنها با آن نیت از بمب‌ها استفاده کنند. البته این اعتقاد دولت مادرید است.

دولت چپ‌میانه اسپانیا در تاریخ 16 اوت به بازنگری در فروش تسلیحات به عربستان متعهد شد؛ آن هم در پی حملات هوایی ائتلاف تحت امر عربستان در یمن که موشک‌های آن به یک اتوبوس مدرسه برخورد کرد و جان بیش از ده‌ها کودک را گرفت.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک طی هفته‌های گذشته گزارش داد وزارت دفاع اسپانیا به دلیل کشته شدن 10 هزار تن و بی‌خانمانی پنج میلیون تن دیگر در جنگ ریاض علیه یمن اعلام کرده، تحویل بمب‌های هدایت لیزری را به دولت عربستان متوقف کرده است.

وزیر خارجه اسپانیا پنج‌شنبه مدعی شد "حتی یک مورد تخلف هم در فروش تسلیحات" صورت نگرفته است!

براساس آمارهای رسمی، اسپانیا 270 میلیون یورو تجهیزات نظامی در سال 2017 به عربستان فروخته است و صادرات تسلیحات به ریاض 6.2 درصد مجموع فروش این کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها