کد خبر: 232645
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

بهزاد شیشه‌گران، نقاش و گرافیست در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

پرتر‌ه‌های احمد شاملو، فروغ فرخزاد و مصدق را با عشق طراحی کردم/ زرین‌کوب یکی از بهترین دوستان من بود/ تمام پرتره‌هایی که کار کرده‌ام به زودی در قالب کتاب منتشر می‌شود

بهزاد شیشه‌گران گفت: زمان درگذشت احمد شاملو نمایشگاهی برگزار کردم که تمامی پرتر‌‌ه‌ها از چهره او بود زیرا جایگاه شاملوبرای من ویژه بود و یکی از کسانی بود که با عشق تصویری از او ثبت کردم. 45 پرتره از شاملو را به نمایش گذاشتم. البته این عشق به فروغ فرخزاد و مصدق هم وجود داشت.

پرتر‌ه‌های احمد شاملو، فروغ فرخزاد و مصدق را با عشق طراحی کردم/ زرین‌کوب یکی از بهترین دوستان من بود/ تمام پرتره‌هایی که کار کرده‌ام به زودی در قالب کتاب منتشر می‌شود
کد خبر: 232645
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهزاد شیشه گران یکی از کسانی است که طی سالهای متمادی پوستر‌هایی را از افراد مشهور در حوزه‌های مختلف طراحی کرده است. او به تازگی پوستر زنده یاد عبدالحسین زرین‌کوب را طراحی کرده بود.

بهزاد شیشه‌گران گرافیست درباره طراحی پوستر عبدالحسین زرین کوب به اعتمادآنلاین گفت: « تا به امروز پوسترهای زیادی را از افرادی که در حوزه خود مشهور بوده‌اند و هستند طراحی کرده‌ام. یعنی هیچ حد و مرزی برای من وجود ندارد. اما افرادی شبیه به عبدالحسین زرین‌کوب تفاوت‌هایی را برای من از لحاظ شخصی دارند. قطعا طراحی چنین پوسترهایی برای من خاص بوده است.»

شیشه گران ادامه داد: « رفاقت من با آقای زرین کوب و همسر او برمی‌گردد به سالهای خیلی دور، هر هفته با دکتر زرین‌کوب و اهالی ادب و هنر دیدار‌هایی را در منزل او برگزار می‌کردیم. خاطرات مطلوبی با دکتر زرین‌کوب داشتم؛ این رفاقت دیرینه باعث شد که بتوانم پوستری را به یاد او طراحی کنم که رونمایی شد. »

شیشه‌گران درباره طراحی شخصیت‌های مختلف در طول زمان گفت: «چیزی در حدود 300 پوستر را برای افراد مختلف طراحی کرد‌ه‌ام. پرتره‌های متفاوتی از سیاسیون و شخصیت‌های فرهنگی . قطعا انتشار و رونمایی این پرتره‌ها به مناسبت‌های خاصی بستگی دارد. عموما در تولد و درگذشت افراد پوستر‌های مربوط به آنها رونمایی می‌شود.»

شیشه‌گران درباره احمد شاملو و فروغ فرخزاد گفت: « یادم است در زمان درگذشت احمد شاملو نمایشگاهی برگزار کردم که تمامی پرتر‌‌ه‌ها از چهره او بود زیرا جایگاه شاملوبرای من ویژه بود و یکی از کسانی بود که با عشق تصویری از او ثبت کردم. 45 پرتره از شاملو را به نمایش گذاشتم. البته این عشق به فروغ فرخزاد و مصدق هم وجود داشت. تمام پرتره‌هایی که کار کرده ام به زودی در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها