کد خبر: 232647
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۴:۵۹:۰۰
| |

دور دوم انتخابات پارلمانی در موریتانی امروز برگزار می‌شود

مردم موریتانی در حالی امروز شنبه در دومین دور انتخابات پارلمانی، منطقه‌ای و شهرداری‌ها به پای صندوق‌های رای می‌روند که تدابیر امنیتی شدیدی برای برگزاری این انتخابات به کار رفته و حزب حاکم به دنبال تقویت اکثریت خود در پارلمان است.

دور دوم انتخابات پارلمانی در موریتانی امروز برگزار می‌شود
کد خبر: 232647
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی سال آینده میلادی دومین و بر طبق قانون اساسی آخرین دور مجاز ریاست جمهوری‌اش پایان می‌یابد. با این حال او امیدوار است که حزب حاکم در این انتخابات پیروز شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، حزب او موسوم به حزب "اتحاد برای جمهوری" در دور نخست انتخابات پارلمانی که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد توانست اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند و در مقابل مخالفان دولت یک سوم کرسی‌ها را به دست آوردند.

موریتانی نیز همچون چندین کشور دیگر حوزه غرب آفریقا با تهدید فزاینده‌ای از جانب افراط‌گرایان روبرو است در حالی که این کشور از عدم توسعه یافتگی رنج می‌برد.

طبق اعلام کمیسیون ملی مستقل انتخابات در این دور قرار است رای دهندگان تکلیف 22 کرسی مجلس ملی، ‌9 کرسی شورای منطقه‌ای و 111 شهرداری را تعیین کنند. هفت ماه دیگر نیز در موریتانی انتخابات مهم ریاست جمهوری برگزار می‌شود و انتخابات اخیر آزمونی برای سنجش محبوبیت محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور کنونی موریتانی محسوب می‌شود.

عزیز 61 ساله در سال 2008 با کودتا به قدرت رسید اما در سال 2009 در انتخابات پیروز شد و سال 2014 نیز بار دیگر توانست با پیروزی در انتخابات، رئیس جمهور بماند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها