عضو شورای شهر تهران:

نگران حذف مابقی میدان‌های شهر هستم

رییس کمیته‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه به وزیر کشور برای فعالیت شورایاران خبر داد.

نگران حذف مابقی میدان‌های شهر هستم
کد خبر: 232674
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۶:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مسجد جامعی در نشست خبری که پیرامون تشریح عملکرد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، در مورد سرانجام وضعیت شورایاری‌ها، گفت‌: محسن هاشمی ، رییس شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای را در مورد برگزاری انتخابات ستاد شورایاری به وزیر کشور ارسال کرده‌اند و با حضور نمایندگان فرمانداری نیز جدول زمانی تعیین شد، اما دقت داشته باشید که اگر بخواهیم انتخابات برگزار شود، باید امسال این مهم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه من نگران بودم که مبادا نهاد شورایاری تضعیف شود، خاطرنشان کرد: شخصا برگزاری انتخابات را پیگیری می‌کردم.

رییس کمیته‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در واکنش به حذف ناگهانی میدان "قیصر امین پور" و تبدیل آن به چهار راه، بیان‌ کرد: نامگذاری میدانی به نام "قیصر امین پور" یک اتفاق خاص بود ، چرا که اولین بار بود که به غیر از نام شهدا، یک نام دیگر بر خیابان‌های شهر تهران گذاشته شده بود.

وی با بیان این که نامگذاری میدان "قیصر امین پور" به سادگی اتفاق نیافتاده است اما به راحتی آن را حذف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: من نگران مابقی میدان‌های شهر هستم که مبادا با بهانه‌های واهی حذف شود. هر چند که حذف این میدان نشان داد که هنوز هم خودرو محوری در تهران حرف اول را می زند و برایم جای سوال است که مسئولان شهرداری منطقه دو اعلام کرده‌اند که آن را جبران می‌کنند؟! مگر نامگذاری به راحتی اتفاق افتاد؟ نامگذاری‌ها در کمیسیون و صحن شورا تصویب می‌شود و نمی‌توان به یک دفعه یک فضای شهری همچون میدان را حذف کرد. مگر شهر قاعده مند نیست که این کارها صورت می‌گیرد؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که حتما موضوع حذف میدان "قیصر امین پور" رسیدگی می‌شود، در مورد سرانجام تملک خانه‌های تاریخی در پایتخت، خاطرنشان کرد: در همین منطقه 11 خانه‌ای به نام "خانه مینایی" وجود دارد که شهرداری تهران آن را شش میلیارد تومان تملک کرده است و پیشنهاد دادیم که این خانه تبدیل به خانه موزه ولیعصر (عج) شود و به شناسنامه خیابان ولیعصر (عج) بدل شود که گویا شهرداری منطقه برایش نقشه دارد.

مسجد جامعی همچنین در مورد سرانجام خانه "اتحادیه" گفت: منشاء خرید خانه «اتحادیه» تهران گردی بود و در شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری را ملزم به تملک این خانه کردیم و در نهایت شهرداری تهران نیز پس از جلسه با 150 مالک و ورثه توانست این خانه را تملک کند.

وی با بیان این که در زمان بهره‌برداری از این خانه پیشنهادات مختلفی مطرح شد و حتی هنرمندان نیز پیشنهاد کردند از آنجایی که این خانه لوکیشن سریال «دایی جان ناپلئون» بود به محلی برای هنرمندان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با این حال هنوز کاربری آن مشخص نیست.

رییس کمیته‌ فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه همچنین در مورد خریداری تئاتر «نصر» نیز، یادآور شد: تئاتر نصر با یک فرایند پیچیده‌ای خریداری شد و با خبر شدیم که قرار است به موزه "تئاتر" تبدیل شود، اما ما معتقد هستیم که باید کاربری اماکن و مراکزی که در خیابان "لاله زار" قرار دارد کاملا منطبق بر طرح خیابان لاله زار که چندی پیش توسط شهرداری تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شد باشد، نه این که هر کسی هر کاربری که خواست برای این مراکز در نظر بگیرد.

مسجدجامعی در ادامه در خصوص سرانجام راسته کتاب در تهران گفت: سه راسته ناصرخسرو، میدان بهارستان و روبه‌روی دانشگاه تهران به عنوان محور کتاب مورد شناسایی قرار گرفت که قرار بود یکی از آنها به عنوان راسته کتاب انتخاب شود که اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مورد ساماندهی سیما و منظر شهری نیز به این دلیل آغاز شد.

وی با بیان اینکه راسته کتاب نیز در پهنه فرهنگی رودکی دیده شده است که با یکدیگر متصل می‌شوند، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اقدامات مدیریت شهری جدید با دین و مسائل مذهبی در تضاد است، اظهار کرد: همه ما در فضای دینی بزرگ شده و تنفس می‌کنیم و چرا می‌گویید که مدیریت شهری با دین زاویه دارد؟

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان این‌که مردم برای انجام کارهای دینی و مذهبی معطل کمک‌های شهرداری نمی‌مانند، گفت: شهرداری کیسه پول نیست، بلکه در حوزه فکری و هماهنگی کمک‌کننده است.

مسجدجامعی با بیان این‌که ما در همه حوزه‌های فرهنگی و نه صرفا مذهبی کاهش بودجه داشتیم، ادامه داد: با این حال همه ما تلاش می‌کنیم که فعالیت‌های دینی و قرآنی تسری یابد.

وی با بیان این که همه مردم را در روز کتاب به کتابگردی دعوت می‌کنم، گفت: همچنین روز 14 مهرماه روز تهران است که می‌توانیم بسیاری از مباحث مطرح شده پیرامون تهران را به صورت تخصصی در هفته تهران بررسی کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها