کتاب «دیروز» با عکس‌هایی از حمید شاهرخ منتشر شد

کتاب عکس «دیروز» شامل عکس‌های حمید شاهرخ با مشاوره هنری آیدین آغداشلو منتشر شد.

کتاب «دیروز» با عکس‌هایی از حمید شاهرخ منتشر شد
کد خبر: 232690
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۷:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| کتاب عکس «دیروز» شامل عکس‌های حمید شاهرخ ازبیژن الهی، شمیم بهار، فیروز ناجی و قاسم هاشمی‌نژاد با مشاوره هنری آیدین آغداشلو منتشر شد.

بیشتر عکس‌ها در این مجموعه مربوط به اردیبهشت‌ماه 1359 در خانه‌ بیژن الهی همراه با شمیم بهار، فیروز ناجی و قاسم هاشمی‌نژاد است. عکس‌های دیگر این مجموعه اوایل پاییز 1385 در خانه علی گلستانه گرفته شده و بخشی از عکس‌های کتاب هم مربوط به زمستان 1389 است.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم حسن عالیزاده می‌خوانیم: «...و باز همان تک‌درخت با جمال جوانی‌ی محفوظش در مه و بالای دامنه‌یی سبز که انگار چشم کشیده‌ست به «زعفرانیه» و تصاویر خانه و آن روز مبارک اردیبهشت‌ماه جلالی (1359) که دوستان نشسته‌اند به‌ گفت‌وگو، و گاه گوش سپرده‌اند به آن‌چه دارد برایشان می‌خواند میزبان... و دوربین چهار طرف گفت‌وشنود را نشانمان می‌دهد بی‌هیچ داوری. گویا زمان مناظره‌یی‌ست خاموش در این عکس‌ها. بی‌خود نیامدم به تماشای خانه‌یی که خاطره‌اش زخم می‌زند هنوز. از سبزِ مه گرفته‌ی بالای کوه تا سبز آفتابی‌ی این خانه، طول راه چه کوتاه. بیرون مرگ و روزمره‌گی، انگار عکس، منزلتِ خانه را به خاطرم آورد. در نیمروز عمر «زعفرانیه» اردیبهشت بود...»

کتاب عکس «دیروز» با عکس‌هایی از حمید شاهرخ از سوی انتشارات رشدیه منتشر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها