کد خبر: 232761
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

اگر انگلیس و اتحادیه اروپا برای جدایی به توافق نرسند چه می‌شود؟

هر چند دولت انگلیس در تلاش است تا در خصوص جدایی خود از اتحادیه اروپا (برگزیت) با بروکسل به توافق برسد اما روند اوضاع به گونه ای است که احتمال این کار اندک است.

اگر انگلیس و اتحادیه اروپا برای جدایی به توافق نرسند چه می‌شود؟
کد خبر: 232761
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت انگلیس روز پنجشنبه راهنمای جدیدی را برای صاحبان کسب و کار و مردم عادی منتشر کرد که توضیح می‌دهد چگونه خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی برای این جدایی بر همه چیز تاثیر خواهد گذاشت، از گواهینامه رانندگی گرفته تا مسئله محافظت از اطلاعات.

گزارش‌های اخیری که از بروکسل منتشر شده امیدها را نسبت به این امر افزایش داده که انگلیس و اتحادیه اروپا بتوانند قبل از خروج بریتانیا از این اتحادیه در روز 29 مارس به توافق مناسبی برای جدایی دست یابند، اگرچه طرفین همچنان بر سر یک پنجم جزئیات توافق اختلاف نظر دارند.

اما بسیاری از تجار و سرمایه‌گذاران نگران آن هستند که مسائل سیاسی باعث به هم خوردن توافق بشود، امری که می‌تواند باعث تضعیف پنجمین قدرت اقتصادی جهان و در نتیجه آشفتگی در بازار غرب شود.

انگلیس در عین حال برنامه‌ریزی کرده که اگر قرار شود بدون دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا از آن جدا شود، آماده مواجهه با تاثیرات آن باشد و از این رو روز پنجشنبه جزوه‌ای 28 صفحه‌ای منتشر کرد که حاوی نکته‌های حرفه‌ای ماجراست و در آن به زمینه‌هایی می‌پردازد که می‌تواند از مسئله تاثیر بپذیرد همچون استانداردهای محیط زیستی و ادغام کارخانه‌ها و صدور مجوز برای آنها.

این جزوه مثلا درباره رانندگی می‌گوید که گواهینامه‌های رانندگی انگلیس دیگر در اتحادیه اروپا اعتبار نخواهد داشت و بریتانیایی‌ها باید گواهینامه بین‌المللی رانندگی دریافت کنند تا بتوانند در اتحادیه اروپا رانندگی کنند.

نمونه دیگر این که انگلیسی ها اگر بخواهند از موبایل خود در اتحادیه اروپا استفاده کنند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

و نمونه‌های دیگر مثلا اینکه شهروندان انگلیس برای سفر به اتحادیه اروپا باید پاسپورت معتبری داشته باشند که در ده سال اخیر صادر شده و هنگام سفر نیز حداقل تا سه ماه اعتبار داشته باشد.

همچنین انگلیس دیگر هیچ مشارکتی در طرح و اجرای سیستم جهت‌یابی ماهواره‌ای گالیله ندارد که اتحادیه اروپا می‌خواهد آن را جایگزین سیستم های خارجی مانند جی‌پی‌اس آمریکا بکند.

شهروندان ایرلند همچنان حق ورود به انگلیس را دارند و بازرسی‌های معمول و منظم از مسافرانی که بین ایرلند و انگلیس تردد می‌کنند همانند زمان حال انجام نخواهد شد.

در نهایت اینکه موسسات انگلیسی باید دست به اقداماتی بزنند تا اطمینان یابند که آیا همچنان می‌توانند اطلاعات شخصی مشتریان خود را از اتحادیه اروپا بگیرند یا خیر.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها