کد خبر: 232804
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۸:۰۰
| |

امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا

دچار خودزنی در مواجه با دشمن نشویم

امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فشارهایی که از بیرون به کشور وارد می‌شود، گفت: در شرایطی که امروز دشمن در تلاش برای القای ضعف و ناتوانی در مدیریت کشور است به گونه‌ای عمل نکنیم که دچار خودزنی شویم.

دچار خودزنی در مواجه با دشمن نشویم
کد خبر: 232804
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای دولت مبنی بر اطلاع رسانی اقدامات مثبت اقتصادی تاکید و بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا فضای کشور را ناامن و از نظر اقتصادی ضعیف نشان دهد و اگر در مواجه با این رفتار از توانایی های خود غافل شویم تحقیر آنها به نوعی به فرسودگی روانی می انجامد.


وی ادامه داد: این روزها بسیاری از تریبون ها و رسانه ها اذهان مردم را از اخبار منفی پُر می کنند که باعث آسیب رساندن به روح و دل مردم می شود و گویی در کشور هیچ اقدامی نشده است.


این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در حال حاضر هرچه در رسانه ها و فضای مجازی به گوش مردم می رسد اخبار منفی آسیب زا است . دولت باید ضمن بررسی نقاط ضعف خود و تلاش برای رفع آنها، توانمندی و اقدامات خود را نیز به نمایش بگذارد.


محبیان همچنین گفت: رسانه ها و به خصوص رسانه ملی مکلف هستند در کنار نقد منصفانه، عملکرد و دستاوردها وتوانمندی ها دولت را برای افکار عمومی اطلاع رسانی کنند و مسئولان و دولتمردان نیز با مردم به گفت وگو بپردازند و برنامه ها و اقداماتی را که انجام داده اند، بازگو کنند.

دولت در دیپلماسی خارجی خوب عمل کرد


وی با یادآوری این که رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به موضوع دیپلماسی قوی اقتصادی و این که در موضوع اقتصادی از اروپا قطع امید شود، پرداختند، گفت: دیپلماسی قوی دو خصلت دارد یا فعال است که منتظر وقایع نمی شود تا واکنش نشان دهد یا تک پایه است و تمامی امید خود را به یک منبع می گذارد و منتظر آن است تا آن منبع نیازهای او را برطرف کند.


دبیرکل حزب نواندیشان ایران اسلامی افزود:جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقوله جهانی همواره موضوعات را در چهارچوب عملکرد خود ارزیابی و مورد بررسی قرار می دهد تا اگر به نتیجه نرسید سیاست های کشور با بن بست مواجه نشود و این راهبرد سیاست جمهوری اسلامی ایران است.


محبیان خاطرنشان کرد: در شرایط امروز اروپایی ها متعجب شده اند چراکه تصور می کردند در شرایط مختلف می توانند در برابر سیاست های آمریکا سیاست مستقلی داشته باشند در حالی که امروز متوجه شده اند ساختار سیاسی واقتصادی اروپا به آن قدرت نیست که مستقل باشد .


وی گفت: حتی شرکت های اروپایی از سیاست های اروپا تبعیت نمی کنند و در مقابل تحریم آمریکا علیه ایران نمی خواهد بایستد و از قدرت کافی برخوردار نیستند و این که رهبری تاکید دارند نباید نگاه اقتصاد کشور تنها به سمت اروپا باشد از این منظر می توان تلقی کرد.


این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته سیاست دولت در حوزه دیپلماسی خارجی را می توان یکی از عملکردهای خوب برشمرد چرا که توانسته به گونه ای عمل کند که به رغم مشکلات و دشواری ها در مقابل فشارها رویکردهای متنوعی را دنبال کند.

تفکیک قوا به منزله تعارض با یکدیگر نیست


محبیان همچنین با بیان این که حضرت آیت الله خامنه ای بر وظایف ذاتی قوا در جلسه سران تاکید کردند، اظهارداشت: در جوامع دموکراتیک تفکیک قوا تعریف شده است و اگر مورد توجه نباشد بخشی از وظایف نهادها زیر سوال می برد و عملکرد ها را ناقص شاهد خواهیم بود.


وی افزود: قوه مجریه کارهای اجرایی، قوه مقننه تعیین مسیر قانون گذاری و نظارت و قوه قضاییه برخورد با تخلفات را برعهده دارند واین تفکیک قوا به این معنا نیست که در تعارض با هم عمل کنند بلکه باید در یک هماهنگی باشند.


دبیرکل حزب نواندیشان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل چنین جلساتی به نظر می رسد بر این اساس است که ضمن انجام وظایف قانونی برای پیشبرد اهداف کلان کشور در یک مسیر هماهنگ حرکت شود و نشان دهد که تفکیک قوا در تعارض با یکدیگر نیستند.


محبیان یادآور شد: حفظ توازن و تفکیک قوا وظایفی است که رهبر انقلاب اسلامی همواره تلاش دارند تا با جلوگیری از تعارض قوا با یکدیگر از کاهش توانایی های آنها جلوگیری کنند تا با یک انسجام، همدلی و هم افزایی در جهت مسیر پیشرفت حرکت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها