کد خبر: 232811
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

زندگی سعدی روی صحنه‌ی تئاتر کانادا

نمایش «سعدی مسافر شهر عشق» نوشتهٔ علینقی رزاقی با بازی محمد عمرانی در شهر ونکوور کانادا به روی صحنه می‌رود.

زندگی سعدی روی صحنه‌ی تئاتر کانادا
کد خبر: 232811
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایش «سعدی مسافر شهر عشق» نوشته علینقی رزاقی و به کارگردانی ژوبین غازیانی در تاریخ 22 سپتامبر سال میلادی، مطابق با 31 شهریورماه، به روی صحنه خواهد رفت.

در آن شب سالن سنتنیال شهرِ نورت ونکوور، میزبان گروهی ایرانی خواهد بود که با پیام «صلح و آزادی برای جهان» بخشی از زندگی سعدی شیرازی را از آغاز تا مرگ به روی صحنه خواهند برد.

در این نمایش بازیگر پیشکسوت تئاتر، رادیو و تلویزیون ایران، محمد عمرانی ایفای نقش خواهد کرد. مجید تفرشی، منصور فیروزبخش، محبوبه مجتهد، منوچهر سلیمی، الناز رضایی، مهسا قراگزلو، ترکان واحدی رجبی، محمدضیاء یزدانی و هنرجوی خردسال ونوس حنایی، از دیگر بازیگران این نمایش خواهند بود.

ژوبین غازیانی، بازیگر و کارگردان تئاتر در مورد این اجرا افزود: "علت اصلی اجرای این نمایش در خارج از کشور، جلب توجه مهاجران به داشته‌های فرهنگی و میراث هنریمان است، همین قدر که تماشاگران بعد از خروج از سالن به سراغ بوستان و گلستان سعدی بروند و کتابی بخوانند برای من بسیار با ارزش است. سختی‌های زندگی در کشور جدید، مهاجران را درگیر مسایل روزمره می‌کند و این اتفاق خود به خود آنها را از پرداختن به مسایل فرهنگی و هنری کُهن و گذشتهٔ با ارزش ایرانی دور می‌کند."

ساخت و انتخاب موسیقی این نمایش را البرز رحمانی به عهده دارد و در این کار سینا اتحاد با نوازندگی کمانچه، سهراب صائب‌نیا با نواختن سنتور و نعیم چرخی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای او را یاری خواهند داد. اشعار سعدی را در این تئاتر نوید گمینی و سارا جباری خوانندگی خواهند کرد. طراحی صحنه این نمایش با الهام از آثار مینیاتور فرح اصولی به عهده کتایون فیض‌مرندی است و داریوش ملکوتی در ساخت و طراحی او را یاریگر است و امین غازیانی پوستر این نمایش را طراحی کرده است.

این نمایش به تهیه کنندگی پروین سرآبادانی در ساعت 7:30 عصر روز یاد شده در سالنی 650 نفره به روی صحنه خواهد رفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها