گاهی زیاده گویی سبب سوتفاهم می شود/ امتیازهای چالش زبان

اصغر فرهادی کارگردان سینما در جمع اعضای آکادمی سینمای اسپانیا عنوان کرد که گاهی زیاده گویی و توضیح بسیار، خود سبب سوتفاهم می شود.

گاهی زیاده گویی سبب سوتفاهم می شود/ امتیازهای چالش زبان
کد خبر: 232846
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ماریانو بارروسو رییس آکادمی سینمای اسپانیا در جمع اعضای این آکادمی و گروهی از فیلمسازان جوان در مادرید بیان کرد: ساخت فیلم توسط فرهادی در اسپانیا اتفاق باارزشی است.

وی از فرهادی خواست که همچنان به فعالیت هنری خود در اسپانیا ادامه دهد.

در ادامه اصغر فرهادی در پاسخ به پرسشی درباره تجربه چالش زبان در کار با بازیگران اظهار کرد: این امر یک چالش است ولی امتیازهایی هم برای کارگردان به همراه می آورد.

این کارگردان توضیح داد: وقتی از طریق مترجم با بازیگر صحبت می شود زیاده گویی ها و شرح و بسط اضافی در کار نیست و مستقیم و روشن خواسته کارگردان به بازیگر منتقل می شود.

به گفته وی، گاهی زیاده گویی و توضیح بسیار، خود سبب سوتفاهم می شود.

کارگردان «فروشنده» اضافه کرد: این شرایط کارگردان را وادار می کند تا به چشم ها، رفتار و حرکات بازیگران بیشتر توجه کند که این مساله امتیاز مهمی است.

فرهادی برای شرکت در مراسم آغاز نمایش عمومی فیلم تازه خود «همه می‌دانند» به مادرید سفر کرده است. فیلم تازه فرهادی از جمعه شب 30 شهریورماه در سینماهای سراسر اسپانیا به نمایش درآمد.

چهارشنبه هفته گذشته برابر با 21 شهریورماه نیز نمایش ویژه ای در 2 سالن مجموعه سینمایی کایائو مادرید صورت گرفت که در آن وزرای فرهنگ و دارایی اسپانیا به همراه بازیگران و صدها تن از اهل هنر و فرهنگ این کشور شرکت کردند.

آکادمی سینمای اسپانیا به تازگی اصغر فرهادی را به عنوان عضو افتخاری هیات امنای این آکادمی معرفی کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها