فریده اولادقباد رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

لایحه منع خشونت علیه زنان هرچه سریع‌تر به مجلس ارجاع شود/ در صورت تأخیر بیشتر، طرح منع خشونت علیه زنان را آماده می‌کنیم/ شاهد خشونت اجتماعی علیه زنان هستیم

رییس فراکسیون زنان مجلس بابیان اینکه در صورت تأخیر در ارجاع لایحه منع خشونت علیه زنان، طرح می‌دهیم، تأکید کرد: اگر لازم باشد مجدداً نشستی را با قوه قضاییه و آقای اژه‌ای خواهیم داشت که درروند ارجاع لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس همکاری داشته باشند.

لایحه منع خشونت علیه زنان هرچه سریع‌تر به مجلس ارجاع شود/ در صورت تأخیر بیشتر، طرح منع خشونت علیه زنان را آماده می‌کنیم/ شاهد خشونت اجتماعی علیه زنان هستیم
کد خبر: 232883
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فریده اولاد قباد نماینده تهران و رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تأکید بر لزوم ارجاع هر چه سریع‌تر لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس، گفت: قبل از اجلاسیه سوم دیداری را با آقای اژه‌ای داشتیم و یکی از مهم‌ترین مطالبه‌ای که فراکسیون زنان از ایشان داشت این بود که لایحه منع خشونت علیه زنان هر چه سریع‌تر به مجلس ارجاع شود، چون یکسری از مواد این لایحه نیاز به جرم انگاری داشت که انجام شد.

وی ادامه داد: در اولین جلسه‌ای که بعد از اجلاسیه سوم با آقای لاریجانی داشتیم، اعضای فراکسیون زنان از آقای لاریجانی خواستیم که تعامل و همکاری داشته باشند تا این لایحه هر چه سریع‌تر به مجلس بیاید.

این نماینده مجلس تأکید کرد: لایحه منع خشونت علیه زنان فعلاً به مجلس ارجاع نشده است. به دلیل اهمیت حفظ کرامت انسانی زن و با توجه به اصل 20 و 21 قانون اساسی و همان‌طور که در قانون برنامه ششم توسعه عدالت جنسیتی را آوردیم و همه اسناد بالادستی هم این مورد، وجود دارد؛ باید هر چه سریع‌تر لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس بیاید.

اولاد قباد ادامه داد: بنابراین در درجه اول به‌منظور حفظ کرامت و شأن انسانی زن و ثانیاً با توجه به اینکه زن مادر است و نیاز به امنیت و آرامش در خانواده دارد باید بتواند فرزندان خوبی را تربیت کند. خانواده باید عاری از خشونت کلامی و غیرکلامی باشد. ما شاهد خشونت اجتماعی علیه زنان هستیم، اصرار ما این است که زنی که بیرون می‌رود و در تعامل اجتماعی با دیگران است در اماکن عمومی و محل کار آن امنیت را داشته باشد. بنابراین اهمیت دارد که این لایحه به مجلس ارجاع و بررسی شود.

وی با اشاره به خلأ قانون در منع خشونت علیه زنان؛ گفت: حتماً دولت خلأ قانونی در مقابله با خشونت علیه زنان را احساس کرده که این لایحه را تهیه کردند و کار کارشناسی بر روی آن انجام دادند.

رییس فراکسیون زنان مجلس، بابیان اینکه در صورت تأخیر در ارجاع لایحه منع خشونت علیه زنان، طرح می‌دهیم، تأکید کرد: اگر لازم باشد مجدداً نشستی را با قوه قضاییه و آقای اژه‌ای خواهیم داشت که درروند ارجاع لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس همکاری داشته باشند. اگر هم این لایحه دیر به مجلس ارجاع شود ما دست‌به‌کار می‌شویم و طرح ارائه می‌کنیم.

اولاد قباد ادامه داد: اگر این لایحه دیر به مجلس ارجاع شود و یا ارجاع نشود برای پیشگیری از خشونت علیه زنان که مغایر شان یک زن و مغایر موازین اسلامی است طرح را تهیه می‌کنیم. یک زن دارای حقوق شهروندی است که باید آن را آموزش دهیم. یک زن باید بداند که دارای یک حقوق است و باید حقوق خود را بشناسد. بسیاری از مردم ما شناختی از حقوق شهروندی ندارند چون آموزش و آگاهی داده نشده است. جامعه ما از کودک تا نوجوان و جوان شناختی به حقوق شهروندی ندارند. بنابراین باید حقوق شهروندی در مدارس، دانشگاه‌ها و صداوسیما آموزش داده شود. چون به دلیل عدم آگاهی موجب خشونت می‌شود.

او به روند بررسی لایحه منع خشونت علیه زنان در مجلس اشاره کرد و گفت: بعد از ارجاع این لایحه به مجلس؛ در کمیسیون قضایی کار کارشناسی بر روی آن انجام می‌شود و سپس به صحن علنی ارجاع می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها