کد خبر: 232928
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۰۸:۲۴:۰۰
| |

یادداشتی از مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

سمی مهلک به نام فحاشی مجازی

مجید انصاری معتقد است که فحاشی صرف نظر از آنکه از ناحیه چه کسی و با چه انگیزه‌ای انجام شود، یک آسیب خطرناک برای اخلاق جامعه است.

سمی مهلک به نام فحاشی مجازی
کد خبر: 232928
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۰۸:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی نوشت: فحاشی صرف نظر از آنکه از ناحیه چه کسی و با چه انگیزه‌ای انجام شود، یک آسیب خطرناک برای اخلاق جامعه است. متاسفانه واقعیت آن است که فضای مجازی در کنار تمام مزیت‌های خود اعم از امکان توسعه ارتباطات و انتقال اطلاعات، آسیب‌هایی دارد که باید مورد توجه و آسیب‌شناسی قرار گیرد. از فضای مجازی مانند هر دستاورد جدیدی که توسط انسان کشف می‌شود می‌توان به دو شکل سودده یا ضرر رسان استفاده کرد و به بیان بهتر همان طور که سوءاستفاده از بسیاری از وسایل می‌تواند خطرساز و مشکل آفرین باشد، سوءاستفاده از فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. سوءاستفاده از فضای مجازی مانند سوءاستفاده از سایر ابزار و دانش‌های نو می‌تواند برای بشریت خطرآفرین باشد. از سوءاستفاده‌هایی که از دانش جدید صورت گرفته می‌توان به ساخت سلاح‌های میکروبی، شیمیایی و هسته‌ای اشاره کرد و این درحالی است که اصل علم هریک از این صنایع نه‌تنها ضرررسان نیست بلکه برای بشریت مفید و سود‌ده است. به همین دلیل ما نباید به فحاشی‌ها در فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه کنیم. فحاشی در فضای مجازی مانند یک ویروس به جان اخلاق جامعه افتاده و وظیفه مقابله با این ویروس با کسانی است که وظیفه اقناع جامعه را بر عهده دارند. فضای مجازی مانند فضای حقیقی باید از تعرض به حقوق یکدیگر و بددهنی خالی شود. این موضوع در کشور ما به عنوان یک کشور با فرهنگ غنی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا ایران پرچمدار ادب و ادبیات در جهان محسوب می‌شود به همین دلیل فعالان و کاربران فضای مجازی باید دقت بیشتری هنگام اعلام مواضع خود داشته باشند. این عزیزان باید بدانند مسموم بودن فضای مجازی قطعا جامعه را نیز مسموم می‌کند.

مدتی است اتهام زنی و فحاشی علیه جریان اصلاحات به صورت سازمان یافته و پرحجم از سوی عوامل ضدانقلاب و برانداز که بعضا دست‌شان به خون مردم بی‌گناه این کشور آلوده است، افزایش یافته است. این جریانات در طول 40 سالی که از انقلاب گذشته بارها در موقعیت‌های مختلف از پشت به مردم ایران خنجر زدند. خیانت جریان‌های مخالف نظام همواره عیان بوده است اما اخیرا با وقاحت تمام و بدون ابا اعلام می‌کنند با کشور‌های عربستان، اسراییل و امریکا برای هرچه بیشتر تحت فشار قرار دادن مردم ایران و پمپاژ ناامیدی به کشور دست دوستی داده‌اند. وقتی جریانات ضد انقلاب به صورت هماهنگ علیه اصلاح‌طلبان دست به کار شده و فحاشی می‌کنند، حاکی از آن است که جریان اصلاحات به درستی عمل کرده و این جریانات از پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان وحشت‌زده هستند از این رو به جز فحاشی و اتهام راهی برای مقابله برای خود متصور نیستند. اگر جریان اصلاحات در جامعه پایگاه نداشت، دلیلی هم وجود نداشت که این جریانات تمام وقت و هزینه خود را صرف مقابله با اصلاحات کنند.

ما اطلاع دقیق داریم که عربستان سعودی، امریکا، منافقین و پادو‌های این جریانات پایگاه‌هایی را با این اهداف ایجاد و هزینه زیادی برای اداره آن صرف می‌کنند. دلیل این اقدامات نیز مشخص است؛ جریان اصلاحات همواره اشخاصی را داشته که به‌شدت مورد اقبال جامعه قرار گرفته‌اند. نمونه این افراد، آقای خاتمی است به همین دلیل هدف جریان فحاش در فضای مجازی تخریب پایگاه‌های اعتماد و امید مردم است. راهکار مقابله با این موج تخریبی آن است که اصلاح‌طلبان باید برای تقویت اعتماد عمومی و خدمت کردن به مردم به ویژه در شرایط کنونی تلاش بیشتری کرده و اجازه عرض‌اندام به دشمنان خارجی را ندهند. مردم فهیم ایران فرق میان خدمت صادقانه و تبلیغات سوداگرانه را متوجه می‌شوند بنابراین اگر جریان اصلاحات موفق به انجام این مهم شود راه تخریب‌های مجازی مسدود خواهد شد. فارغ از فحاشی‌ها و اتهاماتی که توسط دشمنان انقلاب خطاب به اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، برخی کاربران شبهات و سوال‌هایی دارند که حساب این موضوع از فحاشی و اتهام‌زنی جدا است. جریان اصلاحات و شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاح‌طلبان با حضور فعال در فضای مجازی و ایجاد ارتباط با کاربران، باید با ادبیات مناسب به شبهات پاسخ داده و توطئه‌های تخریبی احتمالی را خنثی کنند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها