وداع غریبانه پیرمرد ولزی با تبریز

سرمربی پیشین تیم رئال‌مادرید که برای قهرمان کردن تراکتورسازی به تبریز آمده بود پس از گذشت شش هفته از رقابتهای لیگ برتر درحالی از این شهر رفت که جام‌حذفی را هم از دست داد.

وداع غریبانه پیرمرد ولزی با تبریز
کد خبر: 232957
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سرمربی کهنه‌کار ولزی که در کارنامه درخشان خود در محبوب‌ترین تیم های دنیا حضور داشته است بیشتر از دوماه نتوانست در یکی از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران باقی بماند.

توشاک که در شش هفته نخست رقابت های لیگ برتر موفق به کسب 9 امتیاز شد، پس از باخت سرخپوشان تبریز در دیدار با صنعت نفت آبادان در جام حذفی و حذف از این رقابت‌ها ناچار به ترک ایران شد.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه همراه با پسر خود و همچنین مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز به کازان رفت تا امور اقتصادی اش را دنبال کند. او در حالی با سردارآزمون بر سر میزشام نشست که تیمش در تبریز در بدترین شرایط ممکن قرار داشت.

از قرار معلوم اطرافیان زنوزی عدم ارتباط سرمربی ولزی تیم با هواداران و بازیکنان بزرگ تراکتورسازی را به مالک باشگاه اعلام می کنند. زنوزی هم از اسدی می خواهد تا در بازگشت خود به تبریز تصمیم نهایی را گرفته و تکلیف همکاری با توشاک را مشخص کند. تصمیمی که در همان کازان گرفته شد تا توشاک بامداد دوشنبه تبریز را در غم انگیزترین حالت ممکن ترک کند.

سرمربی اسبق رئال مادرید که در مراسم استقبالش حدود دو هزار نفر حضور داشتند هنگام ترک ایران، غریبانه رفت. مدیران باشگاه تراکتورسازی درباره تصمیم ناگهانی خود سکوت کره اند و هیچ کس در مورد دلایل برکناری سرمربی سرخ ها اظهار نظر رسمی نکرده است.

گفته می شود درگیری لفظی اشکان دژاگه با توشاک در جریان بازی با صنعت نفت آبادان ریشه در برخی اختلافات بازیکنان باتجربه این تیم در ماه گذشته داشته تا سرمربی ولزی رفتن را به ماندن ترجیح دهد. او که عدم شناخت از بازیکنان اسم و رسم دار تراکتورسازی را دلیل باخت خود مقابل استقلال تهران اعلام کرده بود، همین جمله را پس از شکست مقابل نفت آبادان تکرار کرد.

جمله ای که بهانه ای شد تا افرادی که نفوذ زیادی در تصمیم گیری های زنوزی دارند به وی القا کنند که توشاک با بزرگترهای تیم به مشکل خورده است و فریادهای دژاگه بر سر این مربی نیز سند این ادعاست.

به هر حال آنچه در نیمه شب تبریز رخ داد نشان از تصمیم گیری عجولانه مدیرانی دارد که نتوانستند واقعیت تراکتورسازی را که در فصل جاری تمام سلسله مراتبش تغییر کرده و نیاز به ثبات فنی دارد درک کنند. تیمی که می توانست در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرد حالا منتظر است تا جانشین سرمربی‌اش مشخص شود.

البته هنوز به درستی مشخص نیست جان توشاک از سرمربیگری تراکتورسازی اخراج شده است یا در توافق با مسئولان باشگاه مسئولیتش را ترک کرده است. با این حال تا اظهار نظر رسمی مسئولان باشگاه تبریزی باید منتظر بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها