کد خبر: 232976
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۲:۰۰
| |

العبادی دستور استقرار نیروهای عراقی در مرز ترکیه را داد

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق که دوره فعالیتش به اتمام رسیده، دستور استقرار نیروهای امنیت ملی این کشور در طول مرزهای عراق با ترکیه را صادر کرد.

العبادی دستور استقرار نیروهای عراقی در مرز ترکیه را داد
کد خبر: 232976
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای امنیت ملی عراق در جلسه‌ای به ریاست حیدر العبادی، نخست وزیر عراق چندین مصوبه داشت که از جمله آنها بازنگری در ساختار تشکیلاتی نیروهای پلیس فدرال و استقرار نیروهای گارد مرزی در مرزهای عراق و ترکیه بود.

دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، شورای وزارتی امنیت ملی در نشست خود ادامه حفظ امنیت و ثبات، حفظ مرزهای عراق و ممانعت از هرگونه نقض حریم هوایی و زمینی این کشور را بررسی کرد و همچنین نگاهی به ماموریت اصلی پلیس فدرال و تجهیز آن داشت تا نقشش در کنار ارتش عراق تکمیل شود. در این نشست همچنین اوضاع بصره و تدابیر حمایتی برای حفظ جان شهروندان و اموال دولتی و خصوصی بررسی شد.

براساس بیانیه این دفتر، شورا دستوراتی صادر کرد که از جمله آنها نظارت وزارت کشور بر بازسازی تشکیلات پلیس فدرال و نظارت این وزارتخانه بر اتخاذ تدابیر تضمین‌کننده برای مستند سازی نقض‌های ترکیه در حریم هوایی عراق در نزد سازمان ملل و ارائه گزارش مجدد به شورای امنیت ملی بود.

شورا همچنین مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه نیروهای گارد مرزی در طول مرزهای عراق و ترکیه برای حمایت از مرزها و ممانعت از هر گونه نقضی و تامین هر گونه نیاز لازم در این باره مستقر شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها