دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد:

پاکسازی محیط مدارس تا شعاع 500 متری در دستور کار است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی پنج روستای آلوده در شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: پاکسازی محیط مدارس تا شعاع 500 متری در دستور کار است.

پاکسازی محیط مدارس تا شعاع 500 متری در دستور کار است
کد خبر: 232984
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی پنج روستای آلوده به مواد مخدر در شهرستان کهگیلویه خبر داد و اظهار داشت: این روستاها با وجود داشتن پنج هزار نفر جمعیت، حتی یک زمین ورزشی هم ندارند. طبق بررسی‌های انجام شده این پنج روستا تنها یک خانه عالم و سه مسجد دارند که دو باب از این مساجد هم هنوز تکمیل نشده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد پوشش ضعیف اینترنت را از دیگر مشکلات این روستاها عنوان و بیان کرد: در این پنج روستا تنها یک پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد که مکاتبه‌ای با سپاه انجام شد تا پایگاه‌های مقاومت در این روستاها راه‌اندازی و تجهیز شود.

رضایی از برگزاری جلسه با دهیارهای این روستاها خبر داد و ابراز کرد: مهم‌ترین خواسته مردم این روستاها ایجاد فضای ورزشی است که البته زمین مورد نیاز را نداریم و با توجه به شرایط خاص این روستاها نیاز است که دستگاه‌ها به‌ویژه ورزش و جوانان برای تهیه زمین موردنیاز همکاری کنند. قاچاقچیان مواد مخدر محورهای اصلی را رها کرده و در محورهای مواصلاتی غیراصلی شاهد حضور آنها هستیم که لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، عنوان کرد: پاکسازی محیط مدارس تا شعاع 500 متری در دستور کار قرار گرفته و از آموزش و پرورش می‌خواهیم که مدارس پرخطر را طی نامه‌ای معرفی کند.

رضایی از افزایش شیوع اعتیاد در بین دانشجویان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حدود 50 هزار دانشجو در این استان وجود دارد لازم است راهکارهای بهتری برای پیشگیری از شیوع مواد مخدر در سطح دانشگاه‌ها اتخاذ شود.

وی افزایش شیوع ماری‌جوانا را از مهم‌ترین مشکلات استان عنوان و بیان کرد: با وجود این، استان کهگیلویه و بویراحمد در مواد مخدر صنعتی شیوع چندانی ندارد و مواد مخدر سنتی همچنان 60 درصد مصرف را تشکیل می‌دهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها