دلیل تاخیر در عرضه آیفون ارزان قیمت مشخص شد

اپل پس از رونمایی از سه مدل آیفون جدید مدل 2018، اعلام کرد که عرضه آیفون ایکس آر به‌عنوان نسخه ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه گوشی‌های اپل، اواخر پاییز آغاز می‌شود.

دلیل تاخیر در عرضه آیفون ارزان قیمت مشخص شد
کد خبر: 232988
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سرانجام هفته گذشته انتظار بسیاری از کاربران و علاقمندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و اپل همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و غیره اقدام کرد.

آیفون 10 اس (iPhone 10s) که در سه مدل با ظرفیت حافظه 64، 256 و 512 گیگابایت عرضه می‌شود، قیمت هر یک از مدل‌های آن به ترتیب 999، 1149 و 1349 دلار اعلام شده است، این در حالی است که سه مدل از نسخه بزرگ‌تر این پرچمدار یعنی آیفون 10 اس مکس (iPhone 10s max)، به ترتیب در قیمت‌های 1099، 1249 و 1449 دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال سی دی بجای اولد گران قیمت استفاده کند. این مدل آیفون که آیفون ایکس آر ( iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون 8 و 8 پلاس معرفی شده و با ویژگی تشخیص چهره هوشمند ( Face ID) و نمایشگر بدون حاشیه، قرار است با قیمت حداقل 749 دلار و حداکثر 899 دلار به فروش برسد.

اما از آنجا که سفارش اولیه آیفون 10 اس از روز 14 سپتامبر سال جاری 2018 میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز 21 سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالیست که گفته می‌شود عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت. بسیاری از کاربران در فضای مجازی از نامعلوم بودن علت تاخیر در عرضه نسخه ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه گوشی آیفون ایکس آر اعتراض کرده و گمانه زنی‌های بسیاری کرده‌اند.

تحلیلگران فعال در حوزه فناوری در پاسخ به این پرسش عنوان کرده‌اند که علت تاخیر در عرضه این محصول، مشکل تامین نمایشگرهای ال سی دی بکاررفته در آن است. با توجه به آنکه آیفون ایکس آر از نمایشگر و پنل های ال سی دی بجای اولد بهره می‌برد، اپل از تامین‌کنندگان دیگری جز سامسونگ و ال جی کمک گرفته و گزارش‌های بسیاری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد تامین‌کننده ژاپنی مذکور بخاطر سودآوری بسیار کم و مبلغ قرارداد پایین اپل، نتوانسته است آنطور که باید از پس تولید نمایشگرهای ال سی دی موردنظر اپل برآید و به موقع آن‌ها را تحویل دهد.

این در حالیست که سایر کارشناسان بر این باورند مشکل اپل، مشکل سخت‌افزاری و تامین نمایشگر نیست و احتمالا با یک مشکل نرم‌افزاری مواجه است چراکه طراحی دارای بریدگی آیفون‌های جدید و از طرفی بهره‌مندی از نمایشگر ال‌سی‌دی، نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق نرم‌افزاری است و مهندسان اپل هم اکنون در حال تایید نهایی و هم‌چنین برطرف کردن هرگونه مشکل احتمالی نرم‌افزاری در این محصول هستند.

یکی از دلایلی که اپل به فکر معرفی و عرضه یک مدل ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه با قابلیت‌های مشابه پرچمدارانش افتاد، فروش دور از انتظار و نه چندان موفقیت‌آمیز پرچمدار قبلی آن یعنی آیفون 10 (ایکس) بود که گفته می‌شود تنها اپل توانسته است 60 میلیون دستگاه را در جهان به فروش برساند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها