سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام

عزاداری‌های بی‌محتوا مورد اقبال صداوسیما و رسانه‌های مشابه است

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با انتقاد از برگزاری برخی مراسم‌ها در شب‌های عزاداری ماه محرم گفت: مجالس و محافلی که اکثرا خالی از هرگونه محتوا هستند و فقط به شکل و ظاهر عزاداری می‌پردازند این بخت را دارند که صداوسیما و سایر رسانه‌ها آنها را مطرح کنند.

عزاداری‌های بی‌محتوا مورد اقبال صداوسیما و رسانه‌های مشابه است
کد خبر: 233010
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه دارالزهرا تهران با بیان این‌که قبل انقلاب مسئله عاشورا و محرم بسیار برای مجامع انقلابی و اصناف اهمیت داشت، بیان کرد: بزرگانی مثل آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری خود را موظف می دانستند که مبلغینی باسواد را به شهرستانها اعزام کنند و معیارشان در شناسایی افراد مسائل ظاهری نبود. این سبب می‌شد که فعالیت‌های گسترده انقلابیون برای ساواک و دستگاه حکومتی شاه یک دغدغه و مصیبتی بود چرا که می دانستند انقلابیون از این فرصت برای بیان مسائل استفاده می‌کنند.

وی افزود: نقش مداحان در آن زمان در مقایسه با سخنرانی یک ساعته روحانیت، روضه خوانی یک ربعه بود، چیزی که الان درست برعکس شده است و مداحان یک ساعت از مراسم را به عهده دارند و سخنران اگر بتواند چند دقیقه‌ای مردم را سرگرم می کند یا حتی در برخی موارد، سخنانش مقدمه‌ای برای مداحی مداحان می‌شود.

خامنه‌ای با طرح این پرسش که چرا بعد از انقلاب دیگر شاهد آن شکل از عزاداری های بامحتوا نیستیم، اظهار کرد: ما را چه شده که از آن همه مفاهیم عاشورا برای مان تنها پوسته‌ای باقی مانده است؟ مجالس و محافلی که اکثرا خالی از هرگونه محتوا هستند و فقط به شکل و ظاهر عزاداری می پردازند این بخت را دارند که صداوسیما و سایر رسانه‌ها آنها را مطرح کنند و پخش شود اما مجالسی که بیشتر بر اندیشه و تفکر درباره عاشورا و محرم تاکید دارد مجالی برای طرح و پخش در رسانه ها نمی یابند.


دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر اینکه امروز در برخی مجالس اینگونه ترویج می شود که باید عزاداری محرم را به روضه و گریه محدود کرد، گفت: البته ما نمی گوییم همه کسانی که اینگونه رفتار می‌کنند و عاشورا و محرم را به پوسته و ظاهری محدود می کنند قصد تحریف عاشورا را دارند اما می توان این را گفت که نتیجه کارشان به همین تحریف کردن منجر می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها