کد خبر: 233065
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز به کار کرد

شصت و دومین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز دوشنبه در مرکز بین‌المللی وین کار خود را آغاز کرد.

مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز به کار کرد
کد خبر: 233065
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| طی این دور از نشست‌ها که تا 21 سپتامبر ادامه خواهد داشت، نمایندگان حدود 170 کشور به بحث درباره توسعه انرژی هسته‌ای، مسائل مربوط به ایمنی هسته‌ای و تضمین‌های در نظر گرفته شده در معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای می‌پردازند.

این کنفرانس عمومی بار دیگر زمینه را برای آنکه جامعه بین‌المللی درخصوص مسائل راهبردی به بحث پرداخته و مناظره‌های علمی در مورد حوزه انرژی هسته‌ای داشته باشند، به وجود می‌آورد.

در این نشست‌ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جمع‌بندی نتایج فعالیت‌ها در سال 2017، تمدید بودجه خود و تعیین اولویت‌های آینده خواهد پرداخت.

همچنین اجلاس علمی با عنوان «تکنولوژی هسته‌ای برای آب و هوا: تخفیف،‌ نظارت و انطباق» در حاشیه این نشست‌ها و در تاریخ 18 و 19 سپتامبر برگزار می‌شود. هدف از این نشست‌ها حمایت از بحث در مورد مسائل فنی - علمی مرتبط با فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه نقش این انرژی در محدود کردن انتشار دی اکسید کربن و ارزیابی تغییرات حاصله است.

شرکت کنندگان در این نشست‌ها به بررسی افزایش تاثیر نظام تضمین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق با معاهده عدم اشاعه هسته‌ای و همینطور نظارت بر تضمین‌های این آژانس در خاورمیانه می‌پردازند.

همچنین نمایندگان حاضر در این نشست‌ها به تبادل نظر در حوزه امنیت تشعشعات و هسته‌ای، محافظت فیزیکی از مواد هسته‌ای و مدیریت امن پسماندهای رادیواکتیوی خواهند پرداخت و توجه ویژه‌ای به تحولات کره شمالی و ایران خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها