وزیر نفت روسیه:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران عواقبی خواهد داشت

وزیر انرژی روسیه به «سی ان بی سی» آمریکا گفت: تحریم‌های واشنگتن علیه صنعت نفت ایران غیرسازنده است و چنین اقدامی عواقبی در پی خواهد داشت.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران عواقبی خواهد داشت
کد خبر: 233067
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ ۱۳:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با «سی ان بی سی» آمریکا گفت: موضع ما این است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرسازنده و غلط است. اینکه در بازار کار کنیم بهتر است. ایران تنها یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگانی است که می‌تواند توزیع بازار را در تعادل نگه دارد.

«نواک» همچنین گفته که این کشور یکی از غنی‌ترین کشورها در حوزه منابع نفتی است و موضع محکمی در خصوص ظرفیت‌های انرژی‌اش در اوپک و بازار انرژی به طور کلی دارد. در نتیجه گمان می‌کنم و اطمینان دارم که (تحریم‌های آمریکا علیه ایران ) عواقبی در پی خواهد داشت اما تنها زمانی می‌شود اظهارنظر کرد که این اتفاق حادث شود.

«نواک» به «سی ان بی سی» گفته که اظهارنظر درباره عواقب تحریم‌های ایران با توجه به اینکه هنوز منتظر جزییات قانونی و اثرات تحریم هستند کار دشواری است.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت: ما نمی‌دانیم کمپانی‌ها چه واکنشی نشان خواهند داد و چطور با واکنش ایران روبه‌رو خواهند شد. ما باید اسناد و تحریم‌هایی واقعی را ببینیم.

این رسانه آمریکایی در ادامه گفت‌وگو با وزیر نفت روسیه به دیدار «ریک پری» وزیر نفت آمریکا و همتای روس خود در مسکو که روز پنجشنبه گذشته انجام شد اشاره کرد و نوشت: وزارت نفت آمریکا در بیانیه‌ای جزییات این دیدار را شرح داده و گفته در این نشست درباره راه‌های همکاری این دو کشور تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی برای اطمینان از ثبات بازار انرژی گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته «سی ان بی سی»، روسیه و آمریکا وارد دوره‌ای از رقابت بر سر تامین نفت اروپا شده‌اند. آمریکا با پروژه خط لوله گاز موسوم به «نورد استریم2» که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کند، مخالف است.

در بیانیه وزارت نفت آمریکا آمده که ریک پری به وضوح اعلام کرده آمریکا از رقابت با روسیه در بازار انرژی اروپا و آسیا و جاهای دیگر استقبال می‌کند. مسکو دیگر نمی‌تواند از ابزار انرژی به عنوان یک سلاح اقتصادی استفاده کند. آمریکا امروز در موضعی است که می‌تواند برای دیگر کشورها به عنوان آلترناتیو توزیع انرژی مطرح باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها