محسن هاشمی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اقتصاد عزاداری‌ها باید در بدنه جامعه باشد نه دولت

رییس شورای شهر تهران گفت: باید مراقب باشیم تا اقتصاد اربعین که در بدنه جامعه بوده و یک حرکت کاملا مردمی است تبدیل به یک حرکت دولتی نشود.

اقتصاد عزاداری‌ها باید در بدنه جامعه باشد نه دولت
کد خبر: 233081
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ به این پرسش که پیشتر اعلام کرده بودید مراسم عزاداری نباید سیاسی و دولتی باشد، گفت: من اعتقاد دارم که باید به صورت جدی تلاش کنیم تا اقتصاد اربعین در بدنه جامعه باشد تا اگر خدایی ناکرده روزی اتفاقی افتاد و بودجه‌های دولتی وجود نداشت، شائبه‌ای ایجاد نشود.

رییس شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که شائبه‌هایی درباره هزینه‌کرد شهرداری دوره قبل نسبت به مراسم‌های مذهبی وجود دارد، به اعتمادآنلاین توضیح داد: درباره این موضوع نمی‌توان گفت که شائبه‌هایی نسبت به دوره قبل وارد است و یا وارد نیست.

وی ادامه داد: بر اساس سنتی که حضرت امام باقر(ع) 1400 سال پیش گذاشته بود، از سنت وقف برای اربعین استفاده شد و دیدیم و هنوز شاهد هستیم که خیلی از بزرگان ما بخشی از اموال خودشان را وقف کردند. امروز حتی به حرم امام رضا (ع) که می‌‎روید متوجه این مساله می‌شوید که بخشی از این هزینه‌ها از طریق وقف تامین می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در جاهای مختلفی از کشور مساله وقف وجود دارد و حتی فعالیت‌هایی که در حرم ائمه از جمله کربلا، سامرا و امثالهم انجام می‌شود، پیرو همان سنت وقف است و ما نیز باید مراقب باشیم. که این حرکت کاملا مردمی تبدیل به حرکت دولتی نشود. البته مردم مراقب هستند و این مساله به این شورا یا آن دستگاه هم ندارد و این یک دیدگاه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها