با دستور دونالد ترامپ:

اسناد مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از حالت محرمانه خارج می‌شوند

کاخ سفید اعلام کرد به دستور دونالد ترامپ یک سری اسناد بسیار حساس مربوط به تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از حالت محرمانه خارج می‌شوند.

اسناد مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از حالت محرمانه خارج می‌شوند
کد خبر: 233171
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس این دستور قسمت‌های طبقه بندی شده مربوط درخواست تجسس که به اف بی آی اجازه رصد کارتر پیج، مشاور سابق کمپین انتخاباتی ترامپ را می‌داده به همراه "تمامی پیام‌های متنی مرتبط با تحقیقات مداخله روسیه" از جانب جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی و چند مقام فدرال ارشد دیگر از حالت محرمانه خارج می‌شود .

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: این تصمیم بنا به درخواست تعدادی از کمیته‌های کنگره و به دلایل مربوط به شفافیت اتخاذ شده است. وزرات دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد هنگامی که رییس جمهور چنین دستوری صادر می‌کند یک فرآیند بررسی برای خارج کردن از حالت محرمانه از جانب چندین آژانس در جامعه‌ اطلاعاتی در هماهنگی با مشاوره حقوقی کاخ سفید به جریان می‌افتد تا همچنین تضمین شود که منافع امنیت ملی آمریکا حفظ می‌شود.

در این بیانیه آمده است: وزرات دادگستری و اف بی آی در حال همکاری با مدیر اطلاعات ملی آمریکا به منظور تبعیت از دستور رییس جمهور هستند. دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد این نهاد بنا به ضرورت با شرکایش در سازمان‌های دیگر همکاری می‌کند تا به بررسی خارج کردن اسناد از حالت طبقه بندی شده بپردازد.

این اقدام مطابق میل محافظه کارانی است که معتقدند انتشار این اسناد ثابت می‌کند در تحقیقات مربوط به مداخله روسیه غرض ورزی سیاسی وجود داشته است. با این حال احتمالا آنها با تنش‌هایی با مقام‌های مجری قانون و دموکرات‌ها مواجه خواهند شد چرا که این دموکرات ها معتقدند این دستور تلاشی نادرست از سوی ترامپ و هم پیمانانش در کنگره برای مداخله در این تحقیقات مربوط به روسیه است.

همچنین انتشار این اسناد احتمالا سبب خواهد شد که رییس‌جمهور آمریکا متهم به تلاش برای تضعیف تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه‌ مسئول این تحقیقات شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها