کد خبر: 233175
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۰:۲۶:۰۰
| |

عمران خان به عربستان می‌رود

نخست‌وزیر پاکستان در اولین سفر خارجی خود، امروز (سه شنبه) به ریاض سفر می‌کند.

عمران خان به عربستان می‌رود
کد خبر: 233175
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۰:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان سفر دو روزه خود به عربستان را بعد از گذشت یک ماه از تصدی این پست آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد، این سفر در پاسخ به دعوت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی انجام می‌شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست وزیر پاکستان طی این سفر ضمن دیدار با ملک سلمان، نشست دوجانبه‌ای را با ولیعهد سعودی برگزار خواهد کرد.

یک مقام دولتی دیگر به خبرگزاری فرانسه گفت: عمران خان با مقامات سعودی دیدار و با آنها در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.

دولت پاکستان در حال حاضر با چالش‌های متعددی از جمله مشکلات اقتصادی، کم آبی، رشد سریع جمعیت و مهم‌تر از همه آنها بحران در پرداخت دستمزدها که طبق پیش‌بینی کارشناسان ممکن است اسلام آباد از صندوق بین‌المللی پول کمک‌های مالی درخواست کند.

طبق رسانه‌های پاکستانی، اسلام آباد به دنبال وام گرفتن ملیاردها دلار از عربستان و چین برای خروج از بحران اقتصادی و عدم درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول است.

گزارش‌های رسانه‌ای تایید نشده‌ای به وام دو ملیار دلاری چین و 4.5 ملیار دلاری عربستان به پاکستان اشاره کرده‌اند.

همزمان، ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان در سفری سه روزه وارد پکن شده است و طبق اعلام ارتش پاکستان، باجوا در این سفر با مسئولان چینی از جمله همتای خود دیدار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها