«آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه

نمایش «آخر خط» به کارگردانی احمد عظیمی از هفته اول مهر ماه در پلتفرم روبرو اجرا می شود.

«آخر خط» زندگی یک روزنامه نگار روایت می‌شود/ ویرانگری غول رسانه
کد خبر: 233180
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۰:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایش «آخر خط» اثر پیتر تورینی نویسنده آلمانی به کارگردانی احمد عظیمی از هفته اول مهرماه در پلتفرم روبرو اجرا می شود. این اثر به عنوان یکی از مونولوگ های شناخته شده معاصر که نقدی است بر دنیای امروز و ماهیت رسانه، قصه روزنامه نگاری را روایت می کند که در انتهای مسیر خود است و می خواهد دست به خودکشی بزند اما قبل از آن، اعترافات تکان دهنده ای از ساز و کار رسانه و ساختار قدرت را بیان می کند.

کارگردان این نمایش با اشاره به شکل نوین متن و شیوه اجرایی آن گفت: «آخر خط» یکی از آثار برجسته تورینی است که در نقاط مختلف جهان بارها به روی صحنه رفته اما ما در این اجرا تلاش کرده ایم علاوه بر اینکه مفاهیم مورد اشاره در متن اصلی را مورد نظر قرار دهیم رویکردی روانشاسانه هم به آن داشته باشی به همین جهت اجرایی سوررئال از این متن را شاهد خواهیم بود که واقعیت همواره در آن پنهان است.

وی افزود: «آخر خط» از دنیای انسانی می گوید که خیلی چیزها را زیر پا گذاشته تا به موفقیت برسد اما واقعیت زندگی اش شبیه بسیاری از انسان های دیگر است و اگر به دقت به زندگی خودمان نگاه کنیم احتمالا شباهت هایی میان او و خودمان را پیدا کنیم.

عظیمی با اشاره به فضای سوررئال این نمایش گفت: تورینی این شخصیت را غرق شده در دروغ و ریا معرفی می کند تا جایی که دیگر در زندگی او مرز میان واقعیت و دروغ مشخص نیست. فکر می کنم این تشبیه نویسنده مهمترین راهنمای ما در تحلیل و اجرای این اثر بوده است.

این اثر با بازی دانیال خیری خواه از سوم مهرماه ساعت 20 در پلتفرم عمارت روبرو اجرا خواهد شد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از عطیه السادات جعفرنیا طراح گرافیک و تبلیغات، محمد باقر کشاورز و امین جلیلی ساخت تیزر، سوگل ایران پور هماهنگی و اجرا، محمد مهدی بهتابان جلوه های صوتی.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها