لایحه «پالرمو» با حضور کارشناسان مجمع تشخیص در مجلس بررسی می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه «پالرمو» با حضور کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام در این کمیسیون خبر داد.

لایحه «پالرمو» با حضور کارشناسان مجمع تشخیص در مجلس بررسی می شود
کد خبر: 233232
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۳:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور با اشاره به بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو» در این کمیسیون اظهار داشت: شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس درباره لایحه مذکور چند ایراد شکلی را مطرح کرده بود که اعضای کمیسیون (در جلسه روز سه‌شنبه 13 شهریور) این ایرادات را بررسی و رفع کردند.

وی با بیان اینکه، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نسبت به مصوبه مجلس درباره لایحه «پالرمو» ایرادات و ابهاماتی را نسبت به این لایحه مطرح کرده بود، تصریح کرد: این مجمع یکی از مباحث این لایحه را خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی دانسته و عنوان کرده‌ بود که در این مورد اطلاعات کشور را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است تا در یکی از جلسات کمیسیون قضایی در هفته آینده (پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه) ایرادات و ابهامات مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور کارشناسان مجمع تشخیص و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه بررسی و رفع شود.

کمالی‌پور تصریح کرد: پس از رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو»، این لایحه برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارجاع می‌شود.

کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، در تاریخ 21 دسامبر سال 2001 در شهر پالرمو در ایتالیا به تصویب رسید و در تاریخ 29 سپتامبر سال 2003، برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد لازم‌الاجرا شد و تاکنون 180 کشور آن را پذیرفته‌اند. این کنوانسیون همان‌طور که از نامش پیداست، گامی در جهت مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی و تشخیص کشورهای عضو برای مصادیق آن برای جدی بودن مشکلات ناشی از جرائم فراملی است، همچنین این کنوانسیون نشان‌ می‌دهد که نیاز به تقویت همکاری‌های بین‌المللی به منظور مقابله با این مشکلات در بین کشورهای عضو وجود دارد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها