فیلم کارگردان کهنه کار برزیلی نماینده این کشور در اسکار شد

کشور برزیل «سیرک بزرگ اسرارآمیز» ساخته کارلوس جیه‌گس را که روایت پنج نسل از یک خانواده اتریشی است به اسکار فرستاد.

فیلم کارگردان کهنه کار برزیلی نماینده این کشور در اسکار شد
کد خبر: 233287
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آکادمی فیلم برزیل اعلام کرد که «سیرک بزرگ اسرارآمیز» را برای شرکت در بخش خارجی زبان اسکار نود و یکم انتخاب کرده است.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد. بازگشت کارلوس(کاکا) جیه‌گس فیلمساز کهنه کار جنبش «سینما نوو» برزیل پس از یک دهه به سینماست.

«سیرک بزرگ اسرارآمیز» که براساس شعری از خورخه دی لیما شاعر و نویسنده برزیلی ساخته شده است روایت پنج نسل از یک خانواده اتریشی موفق است که با سیرک های خانوادگی شان در اوایل قرن بیستم به دور دنیا سفر می کنند. ونسان کسل هنرپیشه فرانسوی بازیگر اصلی این فیلم است.

«سیرک بزرگ اسرارآمیز» چهل و ششمین فیلم برزیلی و هفتمین فیلم کارلوس جیه‌گس است که به اسکار معرفی می شود. «چیکا د سیلوا» (1976)، «خداحافظ برزیل» (1979) و «تی‌یتای وحشی» (1996) از جمله فیلم های جیه‌گس بودند که پیش از این به اسکار فرستاده شدند و البته هیچ کدام نیز نتوانستند نامزد جایزه اسکار شوند.

در حالی که سینمای برزیل تاکنون هیچ وقت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن خود نکرده اما در تاریخچه سینمای این کشور تعدادی نامزدی در بخش های اصلی جوایز اسکار نیز دیده می شود مانند فیلم «شهر خدا» ساخته فرناندو میرلس و کتیا لوند که 5 نامزدی اسکار از جمله کارگردانی را در سال 2004 بدست آورد و یا «ایستگاه مرکزی» ساخته والتر سالس که در کنار نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فرناندا مونته نگرو نیز شد و همچنین فیلم «بوسه زن عنکبوتی» ساخته هکتور بابنکو که جایزه اسکار بهترین بازیگری را برای ویلیام هرت در سال 1986 به ارمغان آورد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها