دی میستورا:

بخش‌هایی از ادلب شاهد عملیات نظامی نخواهد بود

فرستاده سازمان ملل به سوریه با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در سوریه و به‌دنبال سرنگونی جنگنده روسی و کشته شدن 15 نظامی این کشور، تمامی طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

بخش‌هایی از ادلب شاهد عملیات نظامی نخواهد بود
کد خبر: 233289
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گفت‌وگو با روزنامه‌ فرامنطقه‌ای القدس العربی درباره عدم محکومیت اقدامات متجاوزانه و مکرر اسرائیل علیه تمامیت ارضی سوریه، اظهار کرد: در سخنرانی که در شورای امنیت داشتم، به صورت مفصل به این موضوع و تبعات آن در پیچیده کردن اوضاع پرداختم و مذاکرات در این خصوص همچنان ادامه‌ دارد.

دی‌میستورا از تمامی طرف‌ها خواست در پی سرنگونی جنگنده روسی در سوریه از هر گونه اقدام نظامی خودداری کنند.

فرستاده سازمان ملل در پاسخ به علت رویکردش مبنی بر عدم امکان آغاز عملیات نظامی در ادلب، پاسخ داد: اگر به گذشته نگاه کنیم پیش از اتفاق روز سه‌شنبه ما بر این باور بودیم که عملیات نظامی در ادلب خسارات و نتایج فاجعه باری در سطح انسانی خواهد داشت. به نظر می‌رسد بخش‌های از ادلب هرگز شاهد عملیات نظامی نخواهد بود، دست کم به نظر می‌رسد که ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد تلاش‌های بین‌المللی نتیجه‌ داده‌اند، اما کارهای بسیاری پیش روی ما است. من خوشبین هستم، اگر وضعیت حال حاضر را با گذشته مقایسه کنیم، ما اکنون در شرایط متفاوتی قرار داریم، آیا این امر به این معنا است که عملیات نظامی در برخی از مناطق رخ نخواهد داد؟ فکر می‌کنم که این اتفاق نخواهد افتاد. ما در حال‌ حاضر با سناریویی مواجه هستیم که احتمال دارد در آن عملیات‌هایی در برخی از مناطق محدود آغاز شود.

دی‌میستورا پیش‌بینی کرد: مساله سوریه در رأس دستورکار بیشتر دیدارهای مهم هفته آتی خواهد بود که همزمان با آغاز فعالیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل از سه‌شنبه آتی برگزار خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها