وزیر خارجه پاکستان شنبه آینده به آمریکا سفر می کند

وزیر امور خارجه پاکستان، شنبه آینده برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل، راهی آمریکا می‌شود.

وزیر خارجه پاکستان شنبه آینده به آمریکا سفر می کند
کد خبر: 233308
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «شاه‌محمودقریشی» وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه (31 شهریور) راهی آمریکا می‌شود.

به گزارش روزنامه پاکستان، پیش بینی می‌شود قریشی در این سفر با همتایان آمریکایی و روس خود دیدار کند.

سفر وزیر امور خارجه پاکستان به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که پنتاگون اعلام کرد: 300 میلیون دلار دیگر از کمک‌های مالی به پاکستان را قطع کرده و بدین ترتیب مبلغ کل حمایت‌های مالی قطع شده از پاکستان به 800 میلیون دلار رسیده است.

دولت پاکستان از سال 2002 مبلغی بیش از 33 میلیارد دلار حمایت مالی از آمریکا دریافت کرده است که حدود 14 میلیارد دلار از آن تحت برنامه صندوق حمایت از ائتلاف مبارزه با تروریسم بوده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به این موضوع گفت: کمک مالی آمریکا بشر دوستانه نیست بلکه بدهی این کشور به پاکستان است که باید در قبال همکاری برای مبارزه با تروریسم و سایر موارد پرداخت می‌شد.

لازم به ذکر است که بعد از انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان یکی از پر چالش ترین موضوعات پیش روی نخست وزیر جدید این کشور و دستگاه سیاست خارجی آن، چگونگی ارتباط و تعامل با دولت آمریکا است.

پیش از این عمران خان در نخستین سخنرانی خود بعد از پیروزی در انتخابات این کشور اعلام کرد که خواهان ایجاد اعتدال در روابط خود با آمریکا هستیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها