کد خبر: 233383
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۱۷:۵۴:۰۰
| |

مهدی فضائلی کارشناس رسانه:

دفاع از برنامه موشکی باید در سخنان رئیس‌جمهور مشهود باشد

مهدی فضائلی گفت : تبیین و دفاع از برنامه موشکی، راهبردهای دفاعی و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی باید در صحبت‌های رئیس جمهور مشهود باشد.

دفاع از برنامه موشکی باید در سخنان رئیس‌جمهور مشهود باشد
کد خبر: 233383
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ۱۷:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی فضائلی کارشناس ارشد رسانه با اشاره به اهمیت سفر روحانی به نیویورک در شرایط کنونی گفت: سفر روحانی به نیویورک در حالی صورت می‌گیرد که روابط ایران و آمریکا شرایط خاصی دارد و پیام های رئیس جمهور ایران در صحن سازمان ملل و همچنین دیدارهای جانبی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با مهم شمردن این سفر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌هایی که در صحبت‌ها و مواضع روحانی باید برجسته باشد مایوس کردن آمریکایی‌ها از هرگونه امتیاز‌گیری از ایران با تحمیل فشارها باشد.

فضائلی با تاکید بر لزوم ناامید ساختن آمریکایی‌ها اظهار کرد: آمریکا اگر فشارهای خود را برای امتیازگیری موثر ببیند قطعا درصدد گسترش آن بر خواهند آمد، در نتیجه روحانی باید خیلی صریح و قطعی آنها را از گرفتن هرگونه امتیاز از جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها مایوس کند.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: تبیین و دفاع از برنامه موشکی، راهبردهای دفاعی و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی باید در صحبت‌های رئیس جمهور مشهود باشد.

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی های مکرر آمریکایی‌ها افزود: رئیس‌جمهور باید به تبیین و نمایان ساختن بی اعتبار بودن ادعاهای آمریکا در مسائلی نظیر حقوق بشر و آزادی بیان و دموکراسی و حتی برجام را در برنامه های خود گنجانده و آن را برای چندمین بار بازگو و یادآوری کند.

فضائلی در ادامه به افول قدرت آمریکا اشاره کرد و تصریح کرد: در این شرایط تبیین و نمایان کردن افول و نزول قدرت آمریکا و ظهور و بروز قدرت‌های شرقی در برابر آن از اهمیتی بسیاری برخوردار است.

پ

مهدی فضائلی با اشاره به برخی تلاش‌ها برای مذاکره مجدد با آمریکا و موضع صریح مقام معظم رهبری در ممنوعیت هرگونه مذاکره در هر سطحی اظهار کرد : یک جریانی در کشور واقعیت‌های دنیا را باور نمی‌کنند و ادعای روشنفکری و واقع بینی نیز دارند در حالی که در حقیقت آنان علاوه بر کنار گذاشتن آرمانگرایی واقع‌بینی نیز ندارند.

وی با اشاره به عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام تصریح کرد: در شرایطی که عدم پایبندی آمریکا در قضیه برجام مانند روز روشن است، برخی جریان‌های سیاسی پیشنهاد ذلیلانه مذاکره مجدد را طرح می کنند در حالی که این جریان در خوشبینانه‌ترین حالت ساده لوح بوده و در غیر این صورت عامدانه به کشور خیانت می‌کنند.

گفتنی است هفته آینده روحانی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها