سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

بعضی از شرکت‌های دولتی ارز را با رانت گرفته‌اند/ بانک مرکزی با شرکت‌های خاطی برخورد کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص جلوگیری از سوءاستفاده جریان‌های ضدانقلاب از مطالبات مردم گفت: نباید بگذاریم بحران شکل گیرد، مشکلات مردم را حل کنیم تا عناصر بیگانه از آن سوءاستفاده نکنند.

بعضی از شرکت‌های دولتی ارز را با رانت گرفته‌اند/ بانک مرکزی با شرکت‌های خاطی برخورد کند
کد خبر: 233429
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید حسین نقوی حسینی درباره مدیریت بازار ارز در شرایط کنونی کشور، گفت: ما در شرایط خاصی قرار داریم نه این که این شرایط شرایطی آسیب زننده باشد که نتوانیم آن را جبران کنیم، روزگاری ما سخت‌تر از این روزها را پشت سر گذاشتیم اما امروز باید مراعات بیشتری کنیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر منابع ما محدود است و باید درست مدیریت شود.

نماینده مردم قرچک و ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسئول مدیریت بازار ارز است، عنوان کرد: تولید کننده، دریافت کننده و همچنین هزینه کننده ارز خود دولت است، واسطه و شخص دومی وجود ندارد.

وی با اشاره به نقش بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، بیان کرد: بانک مرکزی باید ارز را مدیریت کند، چه بسا اگر این ماجرا درست مدیریت می‌شد، این مشکلات پیش نمی‌آمد.

نقوی حسینی با اشاره به لیست شرکت‌های دریافت‌کننده به ارز دولتی، گفت: در حال حاضر شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی فهرست‌شان اعلام شده و مشخص است که بعضی از این شرکت ها ارز را با رانت دریافت کرده‌اند و کاملا مشهود است مقصودشان هم اولویت‌های کشور نبوده است.

وی تأکید کرد: چرا نباید با این شرکت‌ها برخورد شود؟ باید مشخص شود ارز را چه کسی گرفته است؟ باید مشخص شود در بانک مرکزی چه کسی به آنها اجازه داده است که ارز را بگیرند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: بانک مرکزی باید به مسئولیت خود در این قضیه به نحو احسن عمل کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این روزها که مردم مطالباتی را دارند چه باید کرد که این خواسته‌ها دستاویز جریان‌های ضدانقلاب نشود، گفت: در ابتدا ما باید تلاش کنیم بحران شکل نگیرد، طبیعی است که منافقین، معاندین، سلطنت‌طلب‌ها و سایر گروه‌ها و جریان‌های ضد نظام و انقلاب و عناصر بیگانه از این مناقشات سوءاستفاده کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنین جریان‌هایی منتظر هستند تا یک جرقه زده شود حال ممکن است این مطالبات صنفی و یا منطقه‌ای باشد به محض این که آغاز شود آن‌ها به عنوان لایه‌های دوم و سوم از این اتفاقات سوءاستفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید مشکلات مردم را حل کنیم تا چنین اتفاق‌هایی رخ ندهد از طرفی هم مسئولان امنیتی با این لایه‌های دوم و سوم برخورد کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها