سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به آمریکا برای پیشبرد مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ

سخنگوی ریاست جمهوری کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد، مون جائه-این پس از سفر به کره‌شمالی راهی آمریکا می‌شود تا به ارتقای گفت‌وگوها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ کمک کند.

سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به آمریکا برای پیشبرد مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ
کد خبر: 233488
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ۱۳:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مون جائه-این رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که در سفری دو روزه به کره‌شمالی رفته است امروز به همراه کیم جونگ اون به کوه پکتو واقع در مرز کره‌شمالی-چین رفتند و پس از گفت‌وگو در این مکان مقدس کره‌ای‌ها، مون جائه این به سئول باز می‌گردد.

یون یونگ-چان، سخنگوی ریاست جمهوری کره‌جنوبی تاکید کرد: رئیس‌جمهوری پس از بازگشت از پیونگ‌یانگ برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود. او در آمریکا گفت‌وگوها میان ایالات متحده و کره‌شمالی را تسهیل خواهد کرد و امید دارد که بتواند پل‌هایی را برای روابط آتی ایجاد کند.

کاخ سفید اوایل سپتامبر اعلام کرد، مون جائه این با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار خواهد کرد.

سفر مون جائه این به پیونگ‌یانگ سومین نشست میان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و رهبر کره‌شمالی در بحبوحه روند دیپلماسی بر سر شبه جزیره کره محسوب می‌شود. حین گفت‌وگوهای اخیر آنها، کیم به امحای یک سایت آزمایش موتور موشک در کره‌شمالی متعهد شد. طرفین همچنین به چندین توافق در حوزه‌های نظامی شامل خاتمه رزمایش‌های توپخانه‌ای و توقف پرواز جنگنده‌ها در نزدیکی منطقه غیر نظامی شده میان دو کشور دست یافتند.

روابط کره‌شمالی با ایالات متحده آمریکا که از متحدان دیرینه کره‌جنوبی است، اندکی بهبود یافته است. کیم و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه ژوئن به میزبانی سنگاپور نشستی تاریخی برگزار کردند و طرفین به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره متعهد شدند. با این حال تنش‌ها میان طرفین همچنان پا بر جاست و واشنگتن و پیونگ‌یانگ در روند خلع سلاح هسته‌ای پیشرفتی نداشته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها