کد خبر: 233496
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

واکنش عفو بین‌الملل به سرکوب اعتراضات در ترکیه

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی با انتقاد از حکم دادگاهی در استانبول که مجددا 20 کارگر ساختمانی و رهبران وابسته به اتحادیه‌ها را راهی زندان کرد، این اقدامات را تلاش مقام‌های ترکیه برای خاموش کردن صدای اعتراضات مشروع توصیف کرد.

واکنش عفو بین‌الملل به سرکوب اعتراضات در ترکیه
کد خبر: 233496
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۹ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کارگران و رهبران اتحادیه‌ها جزو صدها تن از کسانی هستند که پس از اعتراضات 15 سپتامبر استانبول در اعتراض به شرایط کاری در سایت ساخت و ساز یک فرودگاه جدید که ماه آتی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، به دست پلیس بازداشت شدند. پس از مداخله پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان، کار به زد و خورد کشیده شد.

اندرو گاردنر، کارشناس عفو بین‌الملل در حوزه ترکیه گفت: مقام‌های ترکیه به جای خاموش کردن صدای اعتراضات صلح‌آمیز مشروع از طریق آب پرفشار، گاز اشک‌آور و بازداست، باید به شکایات کارگران گوش دهند و اطمینان دهند که آنها محل کاری امن و شرافتمندانه خواهند داشت.

در فوریه 2018 وزیر کار و امنیت اجتماعی وقت ترکیه از فوت 27 کارگر از زمان آغاز این ساخت‌ و سازها در مه 2015 خبر داد. با این حال، کارگران و اتحادیه‌ها معتقدند که شمار واقعی کشته‌شدگان بسیار بالاتر است. معترضان بازداشتی در استانبول به مانع‌تراشی در انجام کار کارکنان دولت، اجبار دیگران به توقف کار، تخریب اموال دولتی و مشارکت مسلح در اعتراضان متهم هستند. با این حال مدرکی دال بر اثبات این ادعاها وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها