کد خبر: 233534
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۰۸:۲۸:۰۰
| |

سیدفاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

تشکیل وزارت میراث فرهنگی برای دولت بار مالی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رد طرح تشکیل وزارت میراث گفت: کمیسیون مشترک طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارای بار مالی نمی‌داند لذا بر مصوبه خود اصرار دارد.

تشکیل وزارت میراث فرهنگی برای دولت بار مالی ندارد
کد خبر: 233534
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۰۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده‌فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ایراد اصل هفتاد و پنجی شورای نگهبان به این طرح بیان کرد: کمیسیون مشترک با این نظر شورای نگهبان موافق نیست و تصمیم دارد که آن را نپذیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: کمیسیون مشترک متشکل از اعضای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و برنامه و بودجه است که ظرف مدت شش ماه بر روی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کار کارشناسی انجام داده است.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون مشترک معتقدند که طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بار مالی برای دولت ندارد زیرا این وزارتخانه قرار است با همان ساختار، نیروها، دفاتر، ساختمان و ... میراث فرهنگی تشکیل شود .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید با شورای نگهبان در این مورد رایزنی بیشتری انجام و دلایل کمیسیون مشترک برای آنها توضیح داده شود، اظهار کرد: در صورت نپذیرفتن شورای نگهبان و اصرار مجلس بر این مصوبه، طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها