انگلیس خواستار برقراری عدالت برای روهینجایی‌ها شد

وزیر امور خارجه انگلیس، روز پنجشنبه در دیدار با آنگ سان سوچی خواستار برقراری عدالت برای روهینجایی‌ها شد.

انگلیس خواستار برقراری عدالت برای روهینجایی‌ها شد
کد خبر: 233551
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس که به میانمار سفر کرده، در دیداری با سوچی تاکید کرد که انگلیس خواهان برقراری عدالت برای روهینجایی‌هاست و جامعه بین‌الملل اتفاقات را به همان وضعیتی که هستند رها نخواهد کرد.

جرمی هانت گفت: این لحظه بزرگی در تاریخ میانمار است. جهانیان در حال نظاره این کشور هستند تا ببینند که پس از اتفاقات فاجعه باری که اتفاق افتاده است، عدالت برقرار خواهد شد یا نه.

وی با اشاره به اینکه یکی از گزینه‌های روی میز امضای قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل است، بیان کرد: اگر جامعه بین‌الملل ببیند که هیچ کاری انجام نشده است از تمامی ابزارهای موجود استفاده خواهد کرد تا برقراری عدالت را تضمین کند.

در گزارش پایانی بازرسان سازمان ملل که سه شنبه گذشته منتشر شد، آن‌ها از شورای امنیت خواسته بودند تا دادگاه بین‌المللی لاهه در چارچوب یک قطعنامه و یا با ایجاد یک دادگاه بین‌المللی درباره این موضوع همچون دادگاه‌هایی که برای روآندا یا یوگوسلاوی سابق برگزار شد، به موضوع روهینجایی‌ها ورود کند.

جرمی هانت روز پنجشنبه به ایالت راخین در شمال غربی میانمار سفر کرده بود. در سال 2017 بیش از 700 هزار روهینجایی از این منطقه بخاطر حمله ارتش میانمار به بنگلادش فرار کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین تاکید کرد که مرحله اصلی بعدی بازگشت این روهینجایی‌ها به میانمار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها