کد خبر: 233569
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۱۰:۳۶:۰۰
| |

یک تولیدکننده لوازم خانگی:

سامانه نیما مسیر ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی را مسدود کرد

یک تولیدکننده لوازم خانگی با اعلام اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز در قالب سامانه نیما مسیر را برای ورود کالا به صورت قاچاق رسمی مسدود می‌کند، گفت: برخی برای فرار مالیاتی با کارتهای بازرگانی افراد دیگر کالا را وارد کشور می‌کردند.

سامانه نیما مسیر ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی را مسدود کرد
کد خبر: 233569
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نوید ایزدپناه مدیر عامل شرکت استیل البرز، با اشاره به اینکه قیمت محصولات خود را با توجه به هزینه‌های تولید و در چارچوب ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌کنیم، اظهارداشت: در حال حاضر کشش افزایش قیمت در برخی از کالاهای لوازم خانگی وجود ندارد و به همین دلیل افزایش غیر منطقی کالا برای تولیدکننده توجیه پذیر نیست.

این تولیدکننده لوازم خانگی با اعلام اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز در قالب سامانه نیما مسیر را برای ورود کالا به صورت قاچاق رسمی مسدود می‌کند، افزود: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی برای فرار از اظهارنامه‌های مالیاتی اجناس مورد نیاز واحدهای تولیدی خود را از طریق کارت بازرگانی افراد دیگری وارد می‌کردند اما تصمیم جدید در تخصیص ارز مانع استمرار این‌گونه کارهای غیر قانونی می‌شود.

مدیر عامل شرکت استیل البرز تصریح کرد: آن دسته از افرادی که با کارتهای بازرگانی اشخاص دیگر کالاها را وارد کشور کرده‌اند برای سود بیشتر اجناس خود را با قیمت‌های بالا بفروش می‌رسانند چراکه در حال حاضر امکان استفاده از کارتهای دیگران را برای واردات کالاهای خود ندارد.

به گفته ایزدپناه، جالب اینجاست برخی از این افراد تاکنون اقدامی برای دریافت کارت بازرگانی نکرده وامسال هم به دلیل عدم سابقه محدودیت در واردات مواد اولیه دارند که همین موضوعات فعالیت را برای آنها سخت کرده است.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه امیدواریم تخصیص ارز همچنان از سامانه نیما صورت گیرد، افزود: با این روش فضا برای تولیدکننده واقعی فراهم بوده و آمار قاچاق رسمی کالا به بازار هم کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها