مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی:

حل مشکلات اقتصادی فدراسیون‌های ورزشی عزم ملی می‌خواهد

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی گفت: حل مشکلات اقتصادی فدراسیون‌های ورزشی تنها به عهده فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه عزمی ملی می‌خواهد.

حل مشکلات اقتصادی فدراسیون‌های ورزشی عزم ملی می‌خواهد
کد خبر: 233629
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۰ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در حاشیه آخرین اردوی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان قبل از اعزام به رقابت‌های بین المللی لبنان در مورد اعزام نشدن تیم ملی کشتی آلیش به رقابت‌های جهانی این رشته به ایسنا گفت: یکی از اتفاقات بد برای فدراسیون کشتی در سال جاری عدم اعزام کشتی گیران آلیش به مسابقات جهانی بود. این اعزام نشدن به خاطر مشکلات فدراسیون کشتی نبود بلکه به علت مشکلاتی بود که گریبانگیر کشورمان شده است. ندادن ارز مبادله‌ای نه تنها به ورزش کشور بلکه به ورزش بانوان بیشتر لطمه می‌زند و این موضوع هم شامل حال فدراسیون‌ کشتی شد.

او در ادامه افزود: خادم تا آخرین لحظه امیدوار بود که بتوانیم راهکاری پیدا کرده و دختران آلیش را اعزام کنیم. وقتی بلیتی که باید برایشان تهیه می‌شد به قیمت‌های سرسام آور رسید نمی‌شد کاری کرد. حل مشکلات اقتصادی فدراسیون‌ها تنها با فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه عزمی ملی را می‌خواهد. دولت مردانمان باید به این قضیه ورود پیدا کنند.

هزینه کردن برای ورزش جوانان هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است که می توانیم نسل هایی را برای مملکت آماده کنیم که از نظر جسمانی و روحی روانی شرایط خوبی دارند. سرمایه گذاری در این بخش نوعی سرمایه گذاری دراز مدت است.

منظمی با بیان اینکه ابتدا قرار بود دو تیم از مردان و زنان آلیش کار به قهرمانی جهان اعزم شوند، گفت: وقتی جلوتر رفتیم به دلیل شرایط مالی تصمیم گرفتند که دو مرد و دو زن اعزام شوند. اما مربی بانوان درخواست اعزام سه خانم را داشت که بعد هم باعث اعتراض بانوان سه وزن دیگر شد. خادم گفت فقط در بخش بانوان اعزام کامل را انجام می‌دهیم اما در دقایق آخر قیمت بلیت سرسام آور شد به گونه‌ای که هزینه هر نفر حدود 20 میلیون تومان می‌شد. در نظر داشته باشید که تیم به تنهایی اعزام نمی‌شد بلکه کادرهای اجرایی دیگری هم بودند که باید با تیم همراه می‌رفتند که در نهایت تصمیم گرفته شد اعزام نشوند. شاید این حرکت باعث ایجاد نگاه خاص تر به ورزش بانوان شود واسپانسرهایی پیدا شود.

او در پاسخ به این سوال که برنامه فدراسیون کشتی برای جلوگیری از تاثیرگذاشتن مشکلات مالی در بخش بانوان چیست؟بیان کرد: راهکاری که برای این دوره در نظر گرفته شد اعزام یک تیم بود. مطمئن باشید در فدراسیون کشتی کاری علیه کشتی بانوان اتفاق نمی‌فتد، چون یکی از پیشنهاد دهندگان این ورزش برای بانوان خود خادم بود و نگاه ویژه‌ای به این بخش دارد بنابراین از طرف فدراسیون کشتی کم کاری صورت نمی‌گیرد. علاوه بر این از آنجایی که ایران ابداع کننده رشته کشتی کلاسیک است برایمان خیلی اهمیت دارد و الان هم برنامه ریزی روی این قسمت متمرکز شده، خادم دست روی دست نگذاشته و از تمام منابع استفاده کرده تا این تیم حمایت شود.

منظمی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای جذب اسپانسر دارید؟ گفت: کمیته‌های مختلفی داریم و تصمیماتی در این مورد گرفته شده که در دست بررسی است و نتایجش را در آینده می‌بینید. به طور جدی دنبال این موضوع هستیم که یک اسپانسر برای خانم ها پیدا کنیم. خانم های خیر کم نیستند اما جذب آنها نیازمند این است که کشتی گیرانمان شناخته شوند و نتایج خوبی بگیرند.


او همچنین در پاسخ به این سوال که تاکنون چقدر در جذب اسپانسر موفق بوده اید؟ بیان کرد: در این مورد ورودی نداشتم اما مطمئن هستم خادم همه کارهایش را با برنامه انجام می‌دهد. اگر برای انجام کارهایی که تاکنون در کشتی بانوان اتفاق افتاده فقط به منابع خود فدراسیون اکتفا می‌کردیم تنها چندین اعزام در حد انگشتان دستمان داشتیم. تا الان هم هر حرکتی صورت گرفته به واسطه جذب اسپانسرها بوده است.

منظمی به اساسنامه فعالیت نواب رئیس فدراسیون‌ها اشاره کرد و گفت: از نظر حقوقی و قانونی واقعا چیزی وجود ندارد که پشتوانه قانونی محکمی برای نواب رئیس باشد. البته در برخی موارد هم قوانین محکمی وجود دارد اما اجرا نمی‌شود. چند سال پیش شرح وظایفی برای نواب رئیس ابلاغ شد که بر اساس آن می‌توانیم جلو برویم اینکه در بعضی از فدراسیون‌ها از فعالیت نایب رئیس‌ها جلوگیری می‌شود سلیقه ای است یعنی رئیس فدراسیون علاقه‌ای به کار در بخش بانوان ندارد و حرکتش دراین بخش کند است که نایب رئیس را دچار چالش می‌کند ولی حضور بانوان در فدراسیون کشتی و تصمیم گیری‌های بخش بانوان پررنگ است. تصمیم گیرنده اصلی درحوزه بانوان خودم هستم که با هماهنگی و نظارت مستقیم رئیس فدراسیون اتفاق می‌افتد. قطعا تصمیمات گروهی است چرا که شورای مدیریتی و فنی داریم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در مورد اردوهای تیم کشتی کلاسیک بانوان قبل از شروع رقابت‌ها گفت: این کشتی گیران کار خود را از مهر 1396 شروع و آموزش کشتی را به صورت حرفه‌ای آغاز کردند. اواخر سال 96 دو اردو و در سال 97 هم پنج اردو داشتیم که به طور کلی هفت اردو را برای این تیم در نظر گرفتیم. از این تعداد پنج اردو را در استان‌های مختلف برگزار کردیم تا آنها هم فرصت اضافه کردن کشتی گیرانشان به تیم را داشته باشند که علاوه بر جنبه آموزشی این کار، برای کشتی بانوان تبلیغ هم محسوب شود. این کشتی گیران در مسابقات قهرمانی کشور، عمومی، انتخابی تیم ملی و لیگ شرکت کردند و تجربه چهار حضور در مسابقه را دارند و در نهایت برای مسابقات بین المللی لبنان آماده شدند. وضعیت دخترانمان خوب است و همه از سلامت کامل برخوردار هستند. چون اولین تجربه شان است خیلی انگیزه دارند. امیدواریم بهترین نتیجه را کسب کنند و از همه مهمتر بهترین عملکرد را داشته باشند. همین که کشتی گیرانمان بتوانند چیزهایی که در این مدت کوتاه یاد گرفتند را ارائه بدهند و کشتی زیبا و اصیل ایرانی را به نمایش بگذارند، برایمان افتخار است.

او به تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های بین المللی کشتی کلاسیک لبنان اشاره و بیان کرد: تا کنون 9 تیم از کشورهای عراق، قرقیزستان، ارمنستان، مصر، گرجستان، سوریه، ایتالیا، اوکراین و ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. از ایران هم یک تیم شامل 6 نفر در وزن‌های اول اعزام می‌شوند. ابتدا قرار بود دوتیم از ایران اعزام شود اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در مورد علت حضور نداشتن آنا واسلینکو سرمربی تیم ملی در اردوی آخر گفت: وقتی آنا به کشورش برگشت یک بیماری جدی برایش پیش آمد و پزشک اجازه پرواز به او نداد. اما این اطمینان را به ما داده که سعی می کند به مسابقات برسد. البته احتمال دارد که نتواند در مسابقات حضور داشته باشد و این به نظر پزشک او بستگی دارد. اما مهم این است که تمرین های فنی کشتی گیرانمان روی زمین نمانده و خانم سیده مریم حسینی با توجه به اینکه مورد قبول خانم آنا و خانم کائوری ایچو قهرمان چهاردوره المپیک از ژاپن بوده، هدایت تیم را برعهده گرفته است.

منظمی در پایان و در مورد احتمال کسب مدال کشتی گیران ایران در لبنان اظهار کرد: این مسابقات برایمان یک نوع محک است چون دختران کشتی گیر ایران تا به حال تجربه رویدادهای بین المللی را نداشتند. البته آنها در هر دوره از مسابقات خود را بهتر نشان می‌دهند و ارتقاء فنی داشتند. قطعا با توجه به انگیزه و علاقه ای که دارند کسب مدال هم قابل دسترس است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها