پروانه مافی:

برخی با وجود روشن شدن تکلیف‌شان هنوز به میز و صندلی خود چسبیده‌اند/ پزشکان بنیاد شهید در تعیین درصد جانبازی مدیران از تهدیدها نترسند

نماینده مردم تهران درباره هجوم مدیران به بنیاد شهید برای افزایش درصد جانبازی خود گفت: پزشکان و مسئولان بنیاد شهید در خصوص تعیین درصد مدیرانی که خواستار بررسی دوباره وضعیت جانبازی خود شده‌اند کاملا منصفانه رفتار کنند و از تهدیدها نترسند.

برخی با وجود روشن شدن تکلیف‌شان هنوز به میز و صندلی خود چسبیده‌اند/ پزشکان بنیاد شهید در تعیین درصد جانبازی مدیران از تهدیدها نترسند
کد خبر: 233672
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۰۷:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی نماینده مردم تهران، درباره تلاش برخی از مدیران برای افزایش درصد جانبازی به منظور دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: بعد از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان و ابلاغ آن توسط رئیس مجلس به ارگان‌ها و نهادها مبنی بر این که دوماه وقت دارند تا قانون مذکور را اجرایی کنند، متاسفانه شاهد یک حرکت ناخوشایند در بین مدیران بودیم .

وی ادامه داد: بنا بر ابلاغ رئیس مجلس نهادها و ارگان‌ها باید طی دوماه با نیروهای بازنشسته تسویه حساب کنند و نیروهای جوان‌تر را جایگزین این افراد کنند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: حضور نیروهای جوان و شاداب‌تر در این شرایط که دستگاه‌های اجرایی دچار ایستایی شدند، می‌تواند کمک بزرگی به وضعیت کنونی کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای باوجود آن‌که قانون صریحا تکلیف‌شان را روشن کرده به میز و صندلی خود چسبیده‌اند و این مایه تاسف است، گفت: کمیسیون‌های پزشکی که تحت نظارت بنیاد شهید هستند باید بیش از پیش در تعیین درصد جانبازی افراد توجه داشته باشند و برای دنیای دیگران آخر و عاقبت خودشان را هزینه نکنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: البته کمیسیون‌های پزشکی که در این راستا فعالیت می‌کنند پزشکان متعهد و مجربی هستند و بنیاد شهید باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.

وی درخصوص نظارت مجلس شورای اسلامی در بحث افزایش سهمیه‌های جانبازی برخی از مدیران و مسئولان، عنوان کرد: علیرغم فشارهایی که در این مورد روی بنیاد شهید وجود دارد ما در مجلس شورای اسلامی بعد نظارتی خود را فعال‌تر کرده‌‌ایم و نمایندگان روی کمیسیون‌های پزشکی که درصد تعیین می‌کنند دقت بیشتری خواهند داشت.

مافی ادامه داد: درخواست نمایندگان از کمیسیون‌های تعیین درصد سهمیه جانبازی این است که دقت و توجه بیشتری داشته باشند و اجازه دهند که قانون سیر طبیعی خود را طی کند و عملیاتی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پزشکانی که در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و یا سایر کمیسیون‌هایی که مسئول تعیین درصد جانبازی افراد هستند فعالیت می‌کنند باید حاشیه امن داشته باشند؛ به طور مثال بارها مشاهده شده است افرادی برای تعیین درصد می‌آیند اما هنگامی که احراز نمی‌شوند با سلاح سرد و گرم به پزشک حمله می‌کنند.

وی افزود: بنیاد شهید باید این مورد را در نظر داشته باشد و اگر خدایی نکرده برای پزشکی مشکلی رخ داد باید برای آن پزشک هم درصد جانبازی در نظر بگیرند.

مافی تاکید کرد: بسیار لازم است که پزشکان و مسئولان بنیاد شهید در خصوص تعیین درصد مدیرانی که خواستار بررسی دوباره وضعیت جانبازی خود شده‌اند کاملا منصفانه رفتار کنند و از تهدیدها نترسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس در بعد نظارتی چه کاری را باید انجام دهد و اگر مدیری توانست قانون را دور بزند با چه مجازاتی باید روبه‌رو شود، گفت: مجلس بعد نظارتی خود را تقویت کرده است نمایندگان قطعا در حوزه کمیسیون‌های پزشکی که مسئول تعیین درصد هستند ورود پیدا خواهند کرد .

وی خاطرنشان کرد: امروز موضوع از یک قانون خارج شده است و با هجوم مدیران جنبه عام پیدا کرده است. بنابراین ما به عنوان نهاد قانون گذار باید دقت و توجه بیشتری داشته باشیم و از زور فشارها نترسیم به هر حال جرم، جرم است و مجرم باید مجازات شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها