تیراندازی تروریست‌ها به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز/ تعداد شهدا به 25 نفر رسید/ تروریست‌ها وابسته به الاحوازیه هستند/ تیم تروریستی کاملا منهدم شد

امروز در جریان برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز حمله تروریستی به وقوع پیوست.

تیراندازی تروریست‌ها به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز/ تعداد شهدا به 25 نفر رسید/ تروریست‌ها وابسته به الاحوازیه هستند/ تیم تروریستی کاملا منهدم شد
کد خبر: 233689
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، یک تیم تروریستی مراسم رژه را به رگبار بستند.

آنطور که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند ونیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

اخبار تکمیلی در این زمینه را به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر می‌خوانید.

**معاون استاندار خوزستان گفت: تعداد کشته‌ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 12 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به بیش از 30 نفر رسیده است.

**«الاحواز» رسما مسوولیت حملات امروز را برعهده گرفت. سخن‌گوی گروه «الأحواز» در گفت‌وگو با تلویزیون «ایران‌اینترنشنال» حمله امروز به مراسم رژه را به‌عهده گرفت. او در این گفت‌وگو مدعی‌شده شمار کشته‌های حادثه امروز از 40 نفر بیشتر است. برخی رسانه‌ها به این نکته توجه کرده‌اند که در پس‌زمینه گفت‌وگو او با این تلویزیون، صدای تیراندازی‌ شدیدی شنیده می‌شده.

**اسامی اولیه شهدا حادثه تروریستی اهواز منتشر شد. بر اساس شواهد عینی 7 شهید به بیمارستان منتقل شده است. اسامی شهدا:علی لویعی، اسماعیل شفیعی نژاد، میلاد جهانگیر نژاد، رضا شفیعی، سعید کریمی، امیر فرخی زنگنه، سروان یونس پور حلو

** 8 تن از نیروهای سپاه به شهادت رسیده‌اند

**سخنگوی سپاه پاسداران گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند

**استاندار خوزستان با بیان اینکه به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ یک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند،‌ گفت: اوضاع اکنون تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است. در این اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه شهید یا زخمی شدند.

**آیت الله حیدری نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حضور داشت، گفت: بعد از دقایقی که رژه نیروهای مسلح در اهواز شروع شده بود، چند فردی که با لباس نظامی پوشش داشتند، به سمت جایگاه شلیک کردند و به این تیراندازی برای دقایقی طول کشید و نظم رژه را به هم ریخت. او ادامه داد: هدف مهاجمان جایگاه مسئولان بود اما موفق نشدند به این سمت مسئولان شلیک کنند. اما متاسفانه به سمت نیروهای نظامی شلیک کردند که تعدادی نیروهای نظامی شهید شدند؛ بعد از شلیک تروریست ها، نیروهای امنیتی به سمت آنها تیراندازی کردند که خوشبختانه یکی از آنها به درک واصل شد و برخی از آنان نیز متواری شدند که نیروهای امنیتی هم اکنون در حال تعقیب آنها هستند. به نظرم آنها می خواستند مسئولان عالی استان را ترور کنند؛ بنده وقتی صدای تیر را شنیدم اشهدم را خواندم.

** سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی درباره آخرین جزئیات اقدام تروریستی صبح امروز که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) افزود: آمریکا، اسرائیل و ​آل سعود همیشه برای دشمنی با ما در میدان هستند و این گونه اتفاقات بسیار طبیعی است. وی گفت: یک تیم چهار نفره تروریستی امروز از مخفیگاهشان در داخل پارکی که مقابل بلوار قدس محل رژه نیروهای رژه رونده بود به سمت مردم و رژه روندگان تیراندازی کردند که تعدادی به شهادت رسیدند و مجروح شدند.
سردار شکارچی گفت: نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر 4 نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون 3 جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟ وی افزود: این تیم تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیروهای رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمارهای اعلام شده در خصوص تعداد شهدا و مجروحان ضد و نقیض است، گفت: کل مجروحان و شهدا زیر 10 نفر اعلام شده است که در میان ان‌ها علاوه بر نیروهای رژه رونده، مردم هم هستند. وی افزود: هر خبری غیر از این خبر تکذیب می‌شود و اخبار تکمیلی را خودمان در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

** میر عبدالرضا حاجتی با بیان اینکه حادثه صبح امروز یک حمله کور تروریستی بود، اظهارداشت: این حمله توسط عوامل استکبار صورت گرفت تا جو روانی مردم برهم زده شود و ماموریت آنها نیز همین بود. وی با اشاره به اینکه تروریست‌ها با لباس پوششی به محل حادثه آمده بودند،افزود: دستگاه‌های امنیتی با عملکرد سریع خود در همان لحظات ابتدایی تروریست‌ها را به درک واصل کردند. معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اعلام محکومیت حادثه تروریستی در محل رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: کسانی که حاضر هستند برای انقلاب خود جانفشانی کنند از اقدامات تروریستی نمی‌ترسند. او گفت: هم اکنون وضعیت منطقه در شرایط عادی قرار دارد و دستگاه های اطلاعاتی درحال بررسی دقیق عوامل و ریشه های این حادثه هستند.

**سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد که تروریست‌ها از چند روز قبل سلاح‌های کلاشنیکف خود را در پارک اطراف محل رژه مخفی کرده بودند. یک دختر بچه کم سن در این حمله تروریستی به شهادت رسیده است. او همچنین گفت: چهار عامل عملیات تروریستی امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز وابسته به سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد هستند. آنان در دو کشور حاشیه خلیج فارس پشتیبانی مالی و تسلیحاتی شده اند و در این کشورها آموزش دیده و سازماندهی شده اند. او همچنین گفته تعداد شهیدان این حمله به 15 نفر رسیده است.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در ادامه همچنین با اشاره به عکس‌العمل نیروهای امنیتی حاضر در محل برگزاری رژه گفت: تروریست‌ها با عکس‌العمل خیلی سریع و قاطع نیروهای امنیتی مواجه شدند و این نیروها با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم در محل حادثه حضور داشتند و در این شرایط محدودیت‌هایی برای مقابل با تروریست‌ها وجود داشت بلافاصله با دقت و سرعت عمل بسیار بالا سه تن از تروریست‌ها را درجا به درک واصل کردند و یک نفر را نیز مجروح و دستگیر کردند که این فرد نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده به درک واصل شد.

**علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: طبق آخرین آمار، تعداد شهدا به 20 تن رسیده است.

**در حالی که گروهک «الاحوازیه» مسئولیت حمله تروریستی اهواز را بر عهده گرفته است، منبع رسانه‌ای وابسته به گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت. در حالی که «یعقوب حر تُستری» سخنگوی گروهک تروریستی «الاحوازیه» مسئولیت حمله به مراسم رژه امروز (شنبه) در شهر اهواز را برعهده گرفت و در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفته است، حمله امروز به مراسم رژه در شهر اهواز کار این گروهک بوده است، «اعماق» رسانه وابسته به داعش اعلام کرد که نیروهای داعش این حمله را انجام داده‌اند. اعماق در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک منبع امنیتی گفت، "انغماسی‌های" دولت اسلامی [نیروهای ویژه داعش] به تجمع نیروهای ایرانی در شهر اهواز در جنوب ایران حمله کردند».

**علی حسین حسین زاده با اشاره به حادثه صبح امروز اسامی زیر را به عنوان آمار شهدای این حادثه اعلام کرد: 1- امید فرخی زنگنه
2- علی لویمی، 3- اسماعیل شفیع نژاد، 4- میلاد جهانگیر نژاد، 5- سعید کریمی، 6- یونس پور حلو، 7- رضا شعیبی، 8- امید حسینی 9- علی کمایی، 10- اقدامی، 11- حسین ولایتی فر، 12- سعید زارع، 13- حسین فاروق، 14- خلیل هاشمی فرد، 15- علی سلمان وند 16- امید نریمسایی، 17- محمد عذاری، 18- نبی دریس، 19- ابراهیم بنداوی، 20- محمد افشنگی، 21- مهران زرافشان، 22- سینا آغاجری، 23- حسین منجزی، 24- محمد عوذاری، 25- مجهول الهویه

این خبر تکمیل می‌شود...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها