کد خبر: 233817
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۲:۴۷:۰۰
| |

محمدجواد حق‌شناس:

می‌خواهیم فاصله بین حرف و عمل را به حداقل برسانیم

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مهمترین اولویت‌های شورا در سال دوم تقویت فرهنگ سازی با تاکید بر مدارس است.

می‌خواهیم فاصله بین حرف و عمل را به حداقل برسانیم
کد خبر: 233817
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق‌شناس با اشاره به ضرورت و اهمیت فرهنگ‌سازی هنجارهای اجتماعی در جامعه‌، گفت: برای آنکه بخواهیم یک سیاست و نگاه را ترویج کنیم نیاز به اعتماد و باور عمومی داریم تا بر اساس آن جامعه بتواند سخنی که می گوییم را در عمل اجرا کند. برای تحقق این مهم راهی نداریم جز آنکه خود وارد عمل شویم و به جامعه نشان دهیم فقط در مرحله سخن نیست بلکه در مرحله عمل هم این موضوع مورد تاکید است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران افزود: بر اساس همین رویکرد اعضای شورای پنجم تلاش کرده اند فاصله بین سخن و عمل را به حداقل برسانند و امروز دوستان جوان ما در شورا پیشگام این موضوع هستند و در حوزه های مختلف اعم از حفظ محیط زیست، موضوعات فرهنگی و از همه مهمتر صیانت از منابع آبی، خود پیشگام می شوند.این البته خواسته عمومی خود اعضای شورا است ولی اعضای کمیسیون فرهنگی شورا نیز علاوه بر تاکید بر اقدامات عملی در حوزه های فرهنگی همراه دیگر اعضای شورا خواهند بود.

حق شناس اظهار داشت: در همین راستا یکی از اولویت های ما در کمیسیون فرهنگی در سال دوم تقویت فرهنگ سازی با تاکید بر مدارس است و به جد این موضوع را دنبال خواهیم کرد. اگر باور داریم که دانش آموزان و نوجوانان آینده سازان جامعه هستند باید فرهنگ زیست پذیری در شهر و وظایف و حقوق شهروندی را به آنان آموزش دهیم تا این امر تبدیل به عادت شهروندی و در نهایت فرهنگ شهروندی بشود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا خاطر نشان ساخت: این در حالی است که ما سیاست های سال اول شورا را همچنان ادامه خواهیم داد و ایجاد راسته های کتاب خوانی و پهنه فرهنگی رودکی را در راستای تقویت عرصه فرهنگ و هنر ادامه خواهیم داد و برنامه هایی همچون شادستان ها و نوروز خوانی نیز در برنامه ما برای سال دوم باقی خواهند ماند.

منبع: معاونت ارتباطات وبین الملل شورای اسلامی شهر تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها